اسباب بازی برای هوش کودکان

1402 خرداد 19, جمعه
اسباب بازی برای هوش کودکان

انتخاب و خرید بهترین اسباب بازی برای هوش کودکان و حتی افزایش دقت و تمرکز می تواند سرمایه گذاری بسیار مهم و گامی محکم برای موفقیت آنها درآنها باشد. اسباب بازی برای کودکان فقط یک سرگرمی و بازی محسوب نمی شود. بلکه آنها می توانند ابزارهای بسیار مهم و کاربردی برای کمک به آنها برای پیشرفت در تحصیل و تکالیف، افزایش اعتماد به نفس و بهترین راهنمای یادگیری برای شناخت مسیرهای ترقی و روش های حل مسائل هستند.

اما چالش بزرگ اکثر پدر و مادر ها این است که بهترین اسباب بازی برای هوش کودکان به خصوص برای کودکان اوتیسم را از کجا خریداری کنیم تا هم ضمانت نامه تضمین کالا داشته باشد و هم خدمات مرجوعی که سالم و کامل بودن اسباب بازی ها را تضمین کند. نگران نباشید. در این مقاله از چیدو می توانید با بهترین اسباب بازی برای هوش کودکان آشنا شوید و در انتها برای خرید و انتخاب نهایی خود تصمیم گیری کنید. پس بیایید برای انتخاب بهترین هدیه به منظور تقویت هوش و مهارت های ذهنی کودکان این مقاله را تا انتها مرور کنیم.

بازی فکری بازیتا (Bazita) معمای جنگل

اگر کودک باهوش شما به حیوانات جنگل علاقه زیادی دارد و همیشه به دنبال فیلم هایی با شخصیت کارتونی حیوانات است، بدون شک خرید بازی بازیتا معمای جنگل از چیدو می تواند بهترین اسباب بازی برای او باشد.

این بازی برای کودکان 5 سال به بالا بسیار مناسب و کاربردی است که باعث افزایش هوش و تقویت خلاقیت در آنها می شود. چون 4 مرحله از این بازی به نحوی طراحی شده اند که از مرحله مقدماتی شروع و به مرحله پیچیده تر ختم می شوند.

کودک شما برای پیروزی در این بازی باید از هوش و خلاقیت خودش برای حل معما در هر مرحله استفاده کند و صحیح ترین قطعات را در کنار هم قرار دهد. تعداد افراد زیادی می توانند در این بازی شرکت کنند که همین باعث هیجان بیشتر و رقابت شدید تر در بازی می شود.

محتویات بازی فکری بازیتا معمای جنگی از چیدو شامل صفحه پلاستیکی بازی، ۴ عدد پازل پلاستیکی، دفترچه معما و پاسخ است که قطعات آن از استحکام و دوام خاصی برخوردار هستند و به سادگی و راحتی فرسوده نمی شوند و از بین نمی روند. پس با خیال راحت آن را برای کودک باهوش خودتان خریداری کنید.

بازی فکری مدل تیزبین

برنده شدن در این بازی سرعتی و رقابتی به تیزبینی و سرعت عمل بسیار بالا نیاز دارد. کودک شما باید برای پیروز شدن از هوش و ذکاوت خود به درستی استفاده کند و در کمترین زمان ممکن اختلاف بین تصاویر را تشخیص دهد. چون بازی فکری مدل تیزبین از چیدو، یک بازی کارتی مهیج است که بر روی هر کارت 8 تصویر درج شده است. بین این تصاویر یک نقطه مشترک وجود دارد که کودک شما سریعا باید آن را تشخیص دهد.

 سرعت عمل و تصمیم گیری برای تشخیص تصاویر یکی از مزیت های اصلی برای افزایش هوش کودکان 6 سال به بالای شماست. علاوه بر آن، 2 الی 8 نفر می توانند در این بازی شرکت کنند که همین رقابت و هیجان بازی را بیشتر می کند.

اسباب بازی پلی مگنت (Play Magnet) مدل بسته 34 تکه

 ساخت اشکال هندسی متنوع و رنگارنگ اسباب بازی پلی مگنت (Play Magnet) با اسفاده از آهنربا، نیاز به هوش و خلاقیت بالای کودک شما دارد. برای همین این اسباب بازی کودک شما را تشویق می کند برای ساخت قطعات مورد نظر خودش تمام توانایی ها و هوش خودش را به کار بگیرد.

آشنایی با خواص آهنربا و استفاده از آن در این اسباب بازی یکی از جذابیت ها و مزیت های پلی مگنت است که بدون شک کودک شما را به مسائل علوم تجربی علاقه مند می کند.

اسباب بازی مگنت دارای قطعات متنوع رنگارنگ است و برای کودکان 5 سال به بالا می تواند بسیار یک بازی فکری آموزشی برای تقویت هوش و خلاقیت آنها باشد. پس اگر به دنبال راهکاری برای پیشرفت تحصیلی کودک خود در زمینه علوم تجربی هستید در خرید این مگنت آهنربایی تردید نکنید.

بازی فکری معمای هوش مدل لبخند

بازی فکری معمای هوش مدل لبخند از چیدو، یک بازی کاملا مهیج و آموزنده برای کودکان 4 سال به بالا است. این بازی در تقویت هوش و خلاقیت کودک شما تاثیر بسیار زیادی دارد. چرا که کودک شما باید از قدرت حل مسئله خودش برای ساخت تصاویر مختلف و ترکیبات پیچیده ریاضی استفاده کند. محتویات این بازی شامل شامل 60 عدد کارت معما و 16 عدد مکعب دو رنگ است.

  • کارت های آبی آن از اعداد 1 تا 10 شماره گذاری شده اند که برای ساخت تصاویر مربوط به آنها باید از 4 معکب استفاده شود.
  • کارت های سبر از اعداد 11 تا 30 شماره گذاری شده اند که برای ساخت تصاویر مربوط به آنها باید از 9 مکعب استفاده شود.
  • اما سایر کارت ها تا رقم 60 به رنگ نارنجی هستند که برای ساخت تصاویر آنها باید از 16 مکعب استفاده شود.

همانطور که می بینید برای ساخت این تصاویر و قرار دادن این حجم از مکعب ها، کودک شما باید هوش و توانایی های ذهنی خودش را به کاربگیرد تا بتواند برنده بازی باشد. نگران پیچیده و سخت بودن بازی برای کودک خود نباشید. راه حل هر کارت در پشت آن درج شده است.

بازی فکری هوپا مدل دالیزک (Daliz -s)

بازی فکری هوپا مدل دالیزک، یک بازی تخته ای و کارتی است که به راحتی می تواند کودکان بالای 9 سال را سرگرم کند. اما تعادل بخشیدن بین نیمکره چپ و راست یکی از مزیت های بی نظیر این بازی است که کودک شما برای برنده شدن باید تمام هوش خودش را به کار گیرد تا بتواند دیوارک های مستحکم و بلندی را در برابر مهره های رقیبش بسازد. همین ترفند باعث هیجان و رقابت بیشتر بازیکنان شده و آنها را تشویق می کند تا هوش و ذهن خلاق خودشان را به چالش بکشانند.

اگر به دنبال راهکاری برای افزایش توانایی های ذهنی کودک خود هستید خرید این اسباب بازی برای هوش کودکان را به شما توصیه می کنیم.

بازی فکری مدل ابلون

بازی فکری ابلون از چیدو، یک بازی کاملا استراتژیک و پرطرفدار است که هوش و مهارت های ذهنی کودک شما را به بهترین نحو ممکن به چالش می کشاند تا بتواند خلاقیت و توانایی هایی فکری خودش را تقویت کند.

قوانین این بازی برای کودکان 7 سال به بالا بسیار ساده و راحت هستند و آنها با یک بار تمرین می توانند روند بازی را یادبگیرند. در این بازی هر بازیکن 14 مهره دارد که بازیکن با مهره سیاه شروع کننده بازی است. بازیکنان برای برنده شدن باید 6 مهره از رقیب را با قوانین بازی از صفحه بازی اخراج کنند. بازی

فکری مدل ابلون، یک بازی کاملا 2 نفره و رقابتی است که بازیکن باهوش تر که بتواند حرکات و استراتژی مهره های رقیب را پیش بینی کند، می تواند امید بیشتری برای برنده شدن داشته باشد.

بلوک مگنتی Magic Magnetc 670

بلوک مگنتی Magic Magnetc 670 از فروشگاه اینترنتی چیدو، یکی از جذاب ترین و آموزنده ترین بازی های فکری برای کودکان 3 سال به بالا محسوب می شود. چون در این بازی کودک شما باید قطعات مگنتی متنوع و رنگارنگ را با آهنربا به همدیگر متصل کند.

امکان ساخت اشکال مختلف و متنوع با استفاده از این بلوک های زیبا وجود دارد که کودک شما یاد می گیرد برای ساخت آنها از هوش و خلاقیت خودش استفاده کند.

باید به این نکته توجه داشته باشید که تقویت مهارت های ذهنی در کودکان در همین سنین پایین می تواند تاثیر بسیار زیادی در بهبود یادگیری و افزایش اعتماد به نفس آنها داشته باشد. پس اگر به دنبال اسباب بازی برای هوش کودکان 3 سال به بالا هستید، خرید بلوک مگنتی Magic Magnetc 670 از چیدو را به شما توصیه می کنیم.

بازی چوبی خط چین ایپکا

بازی چوبی خط چین ایپکا یک بازی هوش برای کودکان 4 سال به بالاست که آنها را تشویق می کند برای ساخت اشکال متنوع و مختلف قطعات را روی صفحه بازی کنار هم قرار دهند. این بازی آموزشی برای یادگیری حروف الفبا، اعداد انگلیسی و فارسی بسیار آموزنده و کاربردی است.

محتویات بسته خط چین ایکا شامل 26 قطعه ام دی اف در 7 شکل و رنگ متفاوت، دفترچه الگو و صفحه بازی چوبی است که به راحتی کودک شما را ساعت ها سرگرم ساخت دنیای درونی کودکانه اش می کند. فقط باید به فرزند دلبند خود آموزش دهید که از ذهن خلاق خودش برای ساخت اشکال دلخواه خودش استفاده کند.

بازی فکری روپک (Rupak) دورنگی چوبی

اگر می خواهید به کودکان 4 سال به بالای خود رنگ ها را آموزش دهید و هوش آنها را برای شناخت رنگ ها تقویت کنید خرید بازی فکری روپک (Rupak) دورنگی چوبی از چیدو را به شما پیشنهاد می کنیم.

این بازی آموزنده در دو سطح ساده و پیشرفته طراحی شده است. جنس تمامی قطعات آن از چوب طبیعی است که هیچ خطری را برای کودک شما ندارد. روپک دورنگی چوبی از یک صفحه بازی و ۱۰ مهره رنگی تشکیل می شود.

کودک شما باید با هوش و مهارت های ذهنی خودش مهره های استوانه ای را به طرق های مختلف بر روی صفحه قرار دهد. شما می توانید روش های بازی مختلفی را با این بازی فکری برای کودکان باهوش خود طراحی کنید. مثلا در یک مرحله از کودک بخواهید تمام مهره های یک رنگ را درون حفره ها قرار دهد. یا در مرحله بعد از او بخواهید مهره ها را در مسیرهای مختلف یا رنگ های مخالف روی صفحه کنار هم قرار دهد.

این بازی قابلیت های زیادی در بهبود هوش و خلاقیت کودک شما دارد. فقط کافی است بعد از خرید بازی فکری روپک چوبی کودک خود را تشویق کنید تا مراحل مختلف را یاد بگیرد.

بازی فکری قلقلک (Ghelghelak) مدل اشکال سازنده

اگر کودک شما به حل معما و مسئله علاقه زیادی دارد و از هوش و ذکاوت بالایی برخوردار است. یا دوست دارید مهارت های حل مسئله کودک خود را تقویت کنید، خرید بازی قلقلک از چیدو را به شما پیشنهاد می کنیم. در این بازی آموزنده و سرگرم کننده کودکتان باید 24 معما را در سه سطح ساده (صفحات با حاشیه سبز)، متوسط (صفحات با حاشیه آبی) و پیچیده (صفحات با حاشیه قرمز) حل کند.

این بازی برای کودکان 5 سال به بالا بسیار موثر و کاربردی است. چون فرزند دلبند شما را به فکر کردن و تمرکز بیش از حد تشویق می کند. اما برای اینکه کودک شما زیاد گیج نشود بهتر است بازی را با کارت های ساده و حاشیه سبز شروع کند. سپس به سراغ کارت های آبی و قرمز برود.

در کنار این کارت ها، یکسری کارت های کوچکتر هم به عنوان کارت راهنما قرار دارند که می توانید برای راهنمایی و کمک به حل معما به او استفاده کنید.

بازی فکری زینگو (Zingo) مدل جت ست

بازی فکری زینگو جت ست، یک بازی دو نفره سرعتی و رقابتی برای کودکان باهوش و خلاق است که می تواند در بهبود مهارت های ذهنی کودکان بسیار موثر باشد. این بازی برای کودکان 8 سال به بالا بسیار مفید و سرگرم کننده است.

بازی زینگو مدل جت ست، از 2 صفحه بازی تشکیل شده که این دو صفحه با یک قاب لولا دار از هم جدا می شوند. در هر صفحه 24 مربع رنگی قرار دارند که کودک باید طبق کارت های بازی این مربع ها را تکمیل کند. هر بازیکنی که بتواند این کار را زودتر انجام دهد برنده بازی است و قاب لولادار را به سمت صفحه خودش می کشاند.

این بازی نیاز به هوش بسیار بالا و سرعت عمل زیاد دارد. از این رو می تواند در یادگیری و مهارتی های حرکتی کودکان هم بسیار موثر باشد. پس چرا برای خرید بازی زینگو جت ست از چیدو هنوز هم تردید دارید؟ آیا افزایش و تقویت کودک دبستانی شما ارزش یک سرمایه گذاری کوچک را ندارد؟

تخته لگاریتمی چوبی مونته سوری Preschool 2020

تخته لگاریتمی چوبی مونته سوری یک بازی مهیج و کامل برای کودکان 3 سال به بالا است که می تواند در یادگیری کامل هر آنچه که کودک شما به آن نیاز دارد، بسیار موثر و کاربردی باشد. از آموزش نام حیوانات گرفته تا وسایل نقلیه و مشاغل، تمام آنها در این تخته لگاریتمی به روش جالب مونته سوری آموزش داده می شود. در کنار آن استفاده از قلاب ماهیگیری آهنربایی برای صید ماهی مگنت دار می تواند در بهبود هوش و مهارت های ذهنی کودک شما در همان اوایل دوران یادگیری بسیار موثر باشد.

پس اگر به دنبال یک بازی تمام عیار برای سرمایه گذاری بر روی یادگیری آنها هستید، در خرید تخته لگاریتمی مونته سوری Preschool 2020 از چیدو تردید نکنید.

تخته سیاه و وایت برد دو طرفه مگنتی آموزشی کد GT-715D

 به دنبال اسباب بازی برای هوش کودکان خود هستید، دوست دارید این اسباب بازی کاملا جنبه آموزشی و یادگیری را داشته باشد؟ چرا تخته سیاه و وایت برد دو طرفه مگنتی چیدو را خریداری نمی کنید. یک اسباب بازی کاملا مناسب برای کودکان سه سال به بالا همراه با گچ مخصوص و ماژیک و تخته پاک کن که می تواند ساعت ها کودک شما را برای یادگیری بهتر سرگرم کند.

این تخت جادویی امکان ساختن اشکال متنوع خلاقانه با قطعات آهنربایی را دارد. امکان نقاشی کردن و نوشتن بر روی دو طرف آن یکی دیگر از مزیت های اصلی آن است. به راحتی می تواند مهارت های ذهنی و فکری کودک تان را در هر جهت تقویت کند و بهبود ببخشد.

میخ و چكش تنگرام ایپکا

اگر کودک شما به بازی با ابزار آلات علاقه زیادی دارد و می خواهید عشق و اشتیاق او را درک کنید، خرید اسباب بازی فکری میخ و چکش تتنگرام اپیکا از چیدو می تواند یک گزینه مناسب و مفید باشد.

محتویات این بازی شامل تخته چوب پنبه، چکش چوبی، بسته میخ و آهنربا، دفترچه الگوی تنگرام است که با قطعات چوبی متنوع و مختلف می تواند یک سرگرمی مناسب برای کودکان 4 سال به بالای باهوش شما باشد. هر تنگرام از تعداد قطعات هندسی ساده طراحی شده که کودک شما می تواند با تغییر محل و زاویه آنها اشکال مختلفی را از پرندگان، حیوانات و حتی انسان ها درست کند و از کاردستی های خودش لذت ببرد.

بازی با میخ و چکش، در تنگرام پیکا علاوه بر آموزش کار با ابزار های دسته می تواند در تقویت هوش و مهارت های ذهنی کودک تاثیر بسیار شگفت انگیزی داشته باشد. چرا که کودک شما را تشویق می کند برای ساخت الگوهای فکری خودش از خلاقیت و توانایی هایش استفاده کند.

اگر می خواهید در ساعتی از روز ذهن کودک خود را از فضای بازی های اینترنتی به سمت بازی های سنتی و کار با دست سوق دهید، در خرید میخ و چكش تنگرام ایپکا تردید نکنید.

پازل مکعب های تصویری مدل مشاغل

دوست دارید کودک 3 ساله شما از همان اوایل کودکی انواع شغل ها را بشناسد و در بازی های کودکانه خود نقش هر یک از این مشاغل را بازی کند؟ پس بهتر است در خرید پازل مکعب های تصویری مشاغل برای فرزند دلبند خودتان سرمایه گذاری کنید.

این پازل بسیار جذاب از 12 مکعب با 12 تصویر و 12 جورچین طراحی شده است که کودک شما باید از هوش و ذکاوت خودش استفاده کند. این بازی هم جنبه فان و سرگرمی را دارد و هم جنبه آموزش و یادگیری. پس می تواند از بسیاری از جهات برای آنها مناسب و کاربردی باشد. علاوه بر آن، محتویات این جعبه اسباب بازی حاوی با برچسب و کتابچه کار و رنگ آمیزی است که حتما هوش و خلاقیت کودک شما را برای ساخت پازل ها بیشتر به چالش می کشاند.

بازی فکری کارآگاه itoy

بازی فکری کارگاه آی توی (itoy)، یک بازی کارتی بسیار سرگرم کننده حتی برای دور همی های خانوادگی است که برای کودکان 5 سال به بالا می تواند آموزنده و جذاب باشد. برنده این بازی کسی است که بتواند بیشترین امتیازها را از روی کارت جمع آوری کند.

برای رقابت و هیجان بیشتر 2 الی 6 نفر می توانند به طور همزمان در بازی فکری کارگاه آی توی شرکت کنند و هوش و سرعت عمل خودشان را به رخ همبازی های خودشان بکشانند. اگر می خواهید کودک شما از رقابت هوش و مهارت های ذهنی نسبت به سایر دوستان هم سن و سال خودش عقب نماند بهتر است در خرید یکی از اسباب بازی برای هوش کودکان از چیدو و علی الخصوص کارگاه آی توی سرمایه گذاری کنید.

بازی فکری دکتر اکتشاف بازیتا

بدون شک کودکان از کشف چیزهای جدید و کمک برای انجام آزمایشات عجیب و غریب لذت می برند. پس چه بهتر آنها را با دکتر اکتشاف آشنا کنید تا دستیار خوبی برای آقای دکتر شوند.

در این بازی از سری اسباب بازی برای هوش کودکان، دکتر اکتشاف به دنبال اکتشافات علمی خود در آزمایشگاه به کمک کودک شما نیاز دارد. او باید توپ ها را با توجه به کارت های بازی برای دکتر به ترتیب قرار دهد تا برنده بازی شود.

بازی فکری دکتر اکتشاف بازیتا از فروشگاه اینترنتی چیدو، یک بازی گروهی مهیج برای کودکان 6 سال به بالا است. این بازی نیاز به هوش و سرعت عمل بالایی دارد که کودک شما باید با تمرکز حواس و هوش بالایی خودش هر چه سریع تر توپ ها را به دست دکتر اکتشاف برساند.

بازیکنان در هنگام جابجایی توپ ها بین لوله های آزمایش نباید و انگشتان به آنها برخورد کند و در صورتی که دست آنها توپ را لمس کند و یا اینکه توپ بر روی زمین بیافتد، بازیکن آن دور از بازی را از دست می دهد. هر بازیکنی که زودتر بتواند 5 کارت را بگیرد، به عنوان برنده بازی انتخاب می شود.

بلوک چین ۴۴ قطعه

 این بازی فکری ساختنی از سری اسباب بازی برای هوش کودکان، می تواند به راحتی خلاقیت و توانایی های کودک شما را هدف قرار دهد. حتی راهکاری برای بهبود و تقویت آنها باشد. با این جعبه اسباب بازی کودک شما می تواند از 44 قطعه بلوک چینی برای ساخت اشکال مختلف بر اساس توانایی ها و خلاقیت خودش استفاده کند.

تقویت خلاقیت و مهارت های ظریف کودکان بالای 3 سال مزیت اصلی خرید این اسباب بازی است. تمام قطعات بلوک چین کودک شما از جنس مستحکم و بادوام با رنگ های متنوع و مختلف ساخته شده اند که هیچ گونه حساسیتی از نظر رنگ و بو ندارند. پس با خیال راحت می توانید آن را برای فرزند دلبند خود خریداری کنید.

آدمک روپک (Rupak) مدل چوبی

 اگر به دنبال یک اسباب بازی مهیج و انعطاف پذیر بالا برای کودک خود هستید، تا او بتواند با خلاقیت و مهارت های فکری خودش را به چالش بکشاند، خرید آدمک روپک (Rupak) مدل چوبی از چیدو را به شما پیشنهاد می کنیم. چون کودک شما می تواند آدمک چوبی خودش را به صورت ها و فرم های مختلف شکل دهد و از ساخته های ذهن خودش با این آدم چوبی لذت ببرد.

دارای استاندارد ملی کیفیت است که چوب طبیعی و باکیفیت و بادوام ساخته شده است. این ربات چوبی حتی قابلیت این را دارد که به صورت یک مکعب کامل جمع شود. از همه جهات می تواند یک اسباب بازی برای هوش کودکان و سرگرمی مناسب برای آنها باشد.

اسباب بازی ماز چوبی مگنتی مدل میمون

 اسباب بازی ماز چوبی مگنتی مدل میمون، از سری بازی های مسیر یابی مارپیچی است. این بازی می تواند برای کودکان 3 سال به بالا مهیج و سرگرم کننده باشد. حتی جعبه اسباب بازی ماز چوبی مگنتی حاوی قلم آهنربایی است که کودک می تواند برای هدایت و حرکت گوی های داخل ماز استفاده کند. کودک شما باید بتواند گوی های داخل ماز را حرکت دهد و در مسیر مارپیچی خود به پیش ببرد تا به مقصد برساند. این کار به هوش و تمرکز زیاد کودکان نیاز دارد که از این رو می تواند مهارت های ذهنی و فکری آنها را بهبود ببخشد. پس اگر به دنبال یک بازی بی دردسر و راحت و در عین حال آموزنده و موثر در بهبود عملکرد و مهارت های حرکتی کودک خود هستید، حتما این ماز چوبی مگنتی را برای فرزند دلبند خود خریداری کنید.

گردونه آموزشی نیکو

برای یادگیری و آموزش رنگ های مختلف و سایزهای متنوع اشکال به کودکان بالاتر از یک سال خود می توانید گردونه آموزشی نیکو از چیدو را خریداری کنید. این گردونه از 6 حلقه رنگی و یک پایه تشکیل شده است که کودک شما باید حلقه ها را روی حلقه قرار دهد.

سرعت عمل در چرخاندن حلقه ها و قرار دادن آنها بر روی ملیه و حرکت آنها به سمت پایین می تواند باعث ایجاد ذوق و شوق زیاد در کودکان شما شود و آنها را شاد می کند. این بازی مهیج می تواند هوش و سرعت عمل کودک شما را تا حد زیادی تقویت کند. تمام قطعات تشکیل دهنده گردونه آموزشی نیکو، از پلاستیک محکم و بادوام ساخته شده که هیچ گونه حساسیت و خطری را برای فرزند دلبند شما ایجاد نمی کند.

بازی فکری ماشین هوش تک توی (Tak Toy) مدل Happy Puppy

این اسباب بازی مهیج و نشاط آور از یک کامیون با اشکال هپی طراحی شده است که کودک شما برای لذت بردن و بازی با آن باید قطعات بازی را به اشکال مختلف در قسمت ها دیوار و سقف ماشین جاسازی کند. برای همین بازی فکری ماشین هوش تک توی می تواند هوش و خلاقیت کودک شما را به چالش بکشاند و باعث تقویت مهارت های فکری و ذهنی آنها شود.

از طرفی هم با این اسباب بازی آنها خواندن اعداد و تشخیص رنگ ها را یاد می گیرند. پس اگر به دنبال یک اسباب بازی برای هوش کودکان 9 ماه تا 3 ساله خود هستید می توانید همین الان بازی فکری ماشین هوش تک توی را از چیدو خریداری کنید.

بازی فکری صفحه اشکال سپتا (Septa) مدل چوبی

بازی فکری سپتا چوبی، یکی از آموزنده ترین اسباب بازی برای هوش کودکان بالای 2 سال است. در این اسباب بازی کودک شما باید با آزمون و خطا 9 قطعات هندسی مختلف از نظر شکل و رنگ را شناسایی کند و انها را روی صفحه قرار دهد.

از این رو بازی اشکال سپتا (Septa) از چیدو می تواند یک راهکار مناسب برای تقویت هوش و مهارت های فکری و تشخیص بافت اشیاء با حس لامسه (لمس بافت های گوناگون، گرفتن اشیا و نگه داشتن آنها) باشدد. قطعات تشکیل دهنده این اسباب بازی چوبی آموزشی از چوب طبیعی و رنگ های گیاهی کاملا بهداشتی تهیه شده که برای فرزند دلبند شما کاملا بی خطر هستند.

بازی فکری چوبی مکعب سوما

اگر به دنبال یک اسباب بازی فکری برای کودک خود هستید که بتواند مهارت های ارتباط فضایی و قدرت حل مسئله در آنها را پرورش دهد بهتر است برای خرید بازی فکری چوبی مکعب سوما از چیدو هر چه سریع تر تصمیم گیری کنید. چون این بازی با درگیر کردن ذهن و افکار کودک شما می تواند مهارت های او را به سادگی تقویت کند.

مکعب سوما متشکل از ۷ قطعه چندمکعبی است که کودک تان می تواند این قطعات را کنار هم قرار دهد و اشکال مختلفی را با توجه به خلاقیت و توانایی هایی ذهنی خودش بسازد. این بازی برای کودکان 5 سال به بالا بسیار مناسب است و خرید آن ارزش هزینه کردن برای تقویت هوش کودک شما را دارد.

نحوه انتخاب اسباب بازی برای باهوش تر کردن بچه ها

چشمان کودک شما با دیدن اسباب بازی ها روشن می شود. به نظر می رسد که خوشحالی کودکان برای اسباب بازی ها غریزی است. شاید دلیل اصلی این باشد که اسباب‌بازی‌ها نیازهای کودک شما را برای استفاده از خلاقیت، قدرت تجسم و تخیل، توانایی ها و حتی تقویت نقاط مثبت شان برطرف می کنند. اسباب‌بازی‌ها نه تنها سرگرم‌کننده هستند، بلکه می‌توانند ابزار ارزشمندی برای باهوش کردن کودک شما باشند و او را برای یادگیری مهارت‌های لازم برای بزرگسالی آماده می‌کنند.

بهترین اسباب بازی برای کودک شما همان اسباب بازی است که او انتخاب می کند. کودک شما یک یادگیرنده طبیعی است. وقتی او از یک اسباب بازی لذت می برد، بدون شک از بازی با آن، چیزهای زیادی را یاد می گیرد. همچنین هرچه تنوع اسباب بازی های او بیشتر باشد، شادتر و تجربه یادگیری او متنوع تر خواهد بود. او ممکن است به همه اسباب بازی هایی که دوست دارد دسترسی نداشته باشد، بنابراین برخی از آنها را باید خودتان تهیه کنید و برای فرزند دلبندتان بخرید. اما شاید سوالتان این باشد بازی های مناسب برای هوش کودکان چه ویژگی هایی باید داشته باشند.

اگر می خواهید یک کودک خلاق تربیت کنید بهتر است در انتخاب اسباب بازی برای او کمی بیشتر حساسیت به خرج دهید و دقت کنید.

برای انتخاب بهترین اسباب بازی بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • اسباب‌بازی‌هایی را انتخاب کنید که از نظر رشد برای سن و میزان هوش کودکتان مناسب باشد. در غیر این صورت ممکن است کودک از بازی با اسبا بازی های خودش زود خسته شود. از طرفی هم باید اسباب بازی هایی را انتخاب کنید که متناسب با جنسیت فرزندتان باشد .
  • اسباب بازی هایی را انتخاب کنید که نیاز به تخیل دارند. علایق، سطح مهارت‌ها، شخصیت‌های مورد علاقه‌اش کودک خود را مشخص کنید تا بدانید او از چه اسباب‌بازی لذت خواهد برد.
  • اسباب‌بازی‌هایی را انتخاب کنید که به کودک قدرت انتخاب یا توانایی انجام کاری را می دهد، مثلاً قطعات را به هم بچسباند یا به آنها شکل دهد. این نوع از اسباب بازی ها هوش فضایی و عمق ادراک کودک شما را بهبود می بخشند. حتی به آنها کمک می کنند اشکال، رنگ ها و اندازه ها مختلف را یادبگیرند.

به کودک خود اسباب بازی های متنوعی بدهید تا بتواند مهارت های مختلفی را بیاموزند، از جمله:

  • اسباب‌بازی‌های که بازی دراماتیک را تشویق می‌کنند. مانند بلوک‌ها، وسایل نقلیه اسباب‌بازی، حیوانات اسباب‌بازی، عروسک‌ها و وسایلی که با بازسازی زندگی واقعی مانند یک فروشگاه، به کودک کمک می کند تا دنیای اطرافش را بهتر بشناسد.
  • اسباب‌بازی‌هایی که استفاده از مهارت های حرکتی و دست را تشویق می‌کنند. مانند مجموعه‌های ساختمانی، پازل‌ها، و اسباب‌بازی‌هایی با قطعات به هم پیوسته، به کودک شما کمک می‌کنند تا کنترل ماهیچه‌های کوچک و هماهنگی دست و چشم را تقویت کند.
  • اسباب‌بازی‌های هنرهای خلاقانه مانند تکه‌های کاغذ خالی، رنگ‌ها، قیچی، چسب و خاک رس، ابراز وجود و استفاده از نمادها را تشویق می‌کنند که مهارت‌های حیاتی برای حل مسئله و سواد خواندن هستند.
  • اسباب‌بازی‌هایی که فعالیت بدنی مانند دوچرخه، طناب پرش، توپ را تشویق می‌کنند، به کودک شما اجازه می‌دهند تا انرژی خود را کاهش داده و قدرت و هماهنگی را ایجاد کند.
  • بازی‌های استراتژیک مانند بازی با ورق، دومینو، شطرنج به کودک شما در مورد نوبت گرفتن، برنامه‌ریزی، پیروی از قوانین و همکاری با هم تیمی‌ها یا حریفان آموزش می‌دهند.

 هنگامی که اسباب بازی انتخابی خود را به فرزندتان می دهید، بهتر است با کودک خود بازی کنید، توضیح دهید که اسباب بازی چگونه کار می کند. بازی با کودک باعث می شود که او احساس کند که دوستش دارد و این باعث افزایش یادگیری او می شود. حال که راهنمای خرید بهترین اسباب بازی فکری برای کودکان را مطالعه کردید بهتر می توانید برای انتخاب آن تصمیم بگیرید. اما به این موضوع توجه کنید خرید از فروشگاه های معتبر مانند چیدو به شما تضمین ضمانت کالا و خدمات مرجوعی تا 7 روز پس از خرید را به شما می دهد تا خیالتان بابت صرف هزینه و سالم بودن اسباب بازی راحت باشد.

انصراف از نظر