اسباب بازی برای کودکان اوتیسم

1402 خرداد 5, جمعه
اسباب بازی برای کودکان اوتیسم

انتخاب و خرید اسباب بازی برای کودکان اوتیسم تا حدودی زیادی می تواند چالش برانگیز و سخت باشد. چون این کودکان در برقراری ارتباط با محیط اطراف خودشان با مشکلاتی روبرو هستند. به نحوی که به راحتی نمی توانند ارتباط چشمی برقرار کنند. برای مبتلایان به اوتیسم تا حدودی مجبور هستید همان اسباب بازی کودکان نوپا را انتخاب کنید. پازل ها، بلوک ها، توپ ها، ماشین ها و کتاب ها همگی از مناسب ترین اسباب بازی برای کودکان اوتیسم هستند. این در حالی است که اکثر درمانگران و روانشناسانی که در زمینه پرورش و درمان کودکان اوتیسم فعالیت دارند، از اسباب بازی های حسی برای آنها در کنار روش های درمانی خود استفاده می کنند. این اسباب بازی ها، حواس پنجگانه کودکان مبتلا به اوتیسم را درگیر می کنند. از این رو در یادگیری، آموزش و آشنایی آنها با حواس پنجگانه در یک محیط امن بازی بسیار موثر و مفید هستند. اما اگر شما به عنوان والدین یکی از این کودکان به دنبال خرید اسباب بازی برای کودکان اوتیسم هستید، و در تصمیم گیری خود برای انتخاب بهترین آنها تردید دارید، نگران نباشید. این راهنمای خرید اسباب بازی برای کودکان اوتیسم را از چیدو بخوانید تا بتوانید انواع اسباب بازی های اوتیستیک را بشناسید.

اسباب بازی حسی برای کودکان اوتیسم

 کودکان مبتلا به اوتیسم معمولا با مشکلات حسی دست و پنجه نرم می کنند. انجمن روانپزشکی آمریکا در سال 2013، حساسیت های حسی در کودکان را به لیست علائمی که به تشخیص اوتیسم کمک می کند، اضافه کرد. اگر کودکی دارید که با مسائل حسی سر و کار دارد، بهتر است چند اسباب بازی حسی برای او بخرید تا بتواند با آنها بازی کند.

اسباب بازی برای کودکان اوتیسم بمنظور تحریک حواس پنجگانه بینایی، صدا، لامسه، بویایی و چشایی کودک شما طراحی شده اند. آنها ممکن است شامل عناصری مانند رنگ های روشن، متضاد، صداها یا بافت های مختلف باشند. این اسباب بازی ها برای کمک به رشد حواس کودکان در محیطی امن و طبیعی با استفاده از بازی طراحی شده است.

اسباب‌بازی‌های حسی به کودکان مبتلا به اوتیسم کمک می‌کنند تا آرام شوند، تمرکز کنند. حتی به آنها کمک می کند تا اشیاء را با احساس و ناراحتی کمتر درک کرده تا بتوانند به طور طبیعی بازی کنند. علاوه بر این، اسباب بازی برای کودکان اوتیسم به توسعه مهارت های یادگیری اجتماعی مانند مذاکره، برنامه ریزی و به اشتراک گذاری اسباب بازی با دیگران کمک می کنند.

چگونه از اسباب بازی های حسی برای اوتیسم استفاده می شود؟

استفاده از اسباب بازی های حسی برای کمک به کودکان مبتلا به اوتیسم روز به روز رایج تر می شود. انواع مختلفی از اسباب بازی های حسی برای اوتیسم موجود است که برای یک یا چند حواس مختلف جذاب هستند. اسباب بازی های حسی برای درگیر کردن حواس کودک به شیوه ای لذت بخش کار می کنند.

اسباب‌بازی‌های حسی که برای اوتیسم استفاده می‌شوند می‌توانند به تمرکز بهتر و آرامش کودکان کمک کنند، با این حال، اسباب‌بازی‌های حسی جایگزین درمان های پزشکی و روانشناسی برای اختلالات طیف اوتیسم نمی‌شوند.از طریق استفاده از بازی، کودک مبتلا به اوتیسم ممکن است بهتر حواس خودش را درک و آنها را مدیریت کند.

بهترین اسباب بازی ها برای کودکان اوتیسم

به طور حتم می توانید انواع اسباب بازی های مختلف را برای کودکان مبتلا به اوتیسم به صورت آنلاین در اکثر فروشگاه های اینترنتی معتبر مانند چیدو پیدا کند. اما بهتر است در هنگام خرید از این فروشگاه ها به متناسب بودن  اسباب بازی برای کودکان اوتیسم با توجه به علائم و ویژگی های فرزند خودتان توجه کنید. قبل از خرید و انتخاب هر گونه اسباب بازی برای کودک اوتیستیک خود، کاربردها و مزایای آن را بشناسید. برهمین اساس ما در این راهنما 16 مورد از بهترین اسباب بازی ها برای کودکان اوتیسم که می توانید از چیدو خریداری کنید را مورد بررسی قرار می دهیم.

انواع دندان گیرهای اسباب بازی برای کودکان اوتیسم

با توجه به اینکه کودکان مبتلا به اوتیسم تا حدودی در برقراری ارتباط چشمی حتی با والدین خود مشکل دارند، این احتمال وجود دارد که در شرایط مختلف تا حدودی اضطراب و استرس را تجربه کنند. برهمین اساس کنترل و پیشگیری از بروز این دو شرایط در کودکان بسیار اهمیت دارد. والدین بهتر است از طریق انتخاب و خرید اسباب بازی های مناسب برای کودکان خود راهکارهایی را برای بروز احساسات آنها پیدا کنند.

از طرفی کودکان مبتلا به اوتیسم عادت به گاز زدن و حتی قرار دادن اشیاء مختلف در دهان خودشان دارند. در حالی که این کار می تواند با بروز برخی عوارض احتمالی خطرناک مانند خفگی همراه باشد. اما شما می توانید با خرید و انتخاب انواع دندانگیر ها متناسب با کودکان اوتیسم به آنها کمک کنید تا علائم اضطراب و استرس خودشان را کنترل کنند. این دندانگیر ها، بافت های مختلف حسی داند که از موادهایی با استانداردهای EN71 ساخته شده اند. نگران نباشید در صورت بلع آنها، هیچ عوارضی را در کودکان شما ایجاد نمی کنند. انواع این دندان گیر ها در کودکان اوتیسم برای 6 ماه به بالا مناسب هستند. آنها از مواد با دوام ساخته شده اند که برای دندان و لثه کودکان مناسب هستند.

برخی از بهترین دندان گیر اسباب بازی برای کودکان اوتیسم در فروشگاه چیدو، عبارتند از:

  • دندانگیر پلاس Kedi: ساخته شده از جنس سیلیکونی و در رنگ های متنوع، ابعاد 11 در 11 سانتی متر، مناسب برای کودکان تا یک سال، کاهش دهنده استرس و اضطراب در کودکان اوتیسم
  • دندانگیر آدمک زنجبیلی Kedi: ساخته شده از جنس سیلیکونی و اشکال سرگرم کننده، ابعاد 9 در 7 سانتی متر، مناسب برای کودکان تا یک سال، کاهش دهنده استرس و اضطراب در کودکان اوتیسم
  • دندانگیر فیل هندوستان Kedi: دارای بافت های متفاوت حسی و محرک حس لامسه، دندان گیری با دوام، محرک حسی مطمئن برای دندان و لثه، بدون حساسیت و عوامل مضر
  • دندانگیر پازل Kedi: جنس سیلیکونی، ابعاد 6 در 7 سانتی متر، جویدنی مناسب برای کودکان اوتیستیک برای کاهش اضطراب، طراحی مناسب و جذاب
  • دندانگیر ماهی Kedi: ساخته شده از جنس سیلیکون، ابعاد 10 در 17 سانتی متر، در رنگ های مختلف و طرح های بسیار جذاب
  • دندانگیر ماشین Kedi: طرح و رنگ ماشین های مختلف، مناسب برای خودتنظیمی کودکان اتیستیک و بیش فعال، بدون حساسیت رنگ و بو

بندهای کش Kedi

کودکان مبتلا به اوتیسم، عادت به جویدن آستین خود و تمایل زیادی به بروز حرکات تکراری دارند. برای پیشگیری از این رفتار در کودکان خود می توانید از برخی اشیاء دستی یا جواهراتی که در اطراف مچ دست یا گردن قرار می گیرند استفاده کنید. اجازه دهید کودک شما از این اسباب بازی ها برای رشد مهارت های جویدن و گاز گرفتن و حتی تحریک حسی خود استفاده کند.

اما در هنگام خرید اسباب بازی های برای کودکان اوتیسم بهتر است مواردی را خریداری کنید که از مواد سیلیکونی غیرسمی ساخته شده‌ باشند. یکی از بهترین اسباب بازی ها در این شرایط، بندهای کش Kedi هستند که در کاهش و تسکین علائم اضطراب و استرس کودکان تاثیر بسیار زیادی دارند. آنها در برابر کشش، فشار، پیچیدن، ضربه و کشسانی بودن قابلیت بسیار زیادی دارند. به راحتی می توانید آنها را جایگزین وسایل و اشیایی کنید که کودک شما عادت به جویدن آنها دارد.

ست بلوک چوبی رنگی 33 قطعه Animal blocks

ست بلوک چوبی رنگی 33 قطعه Animal blocks، یکی از بهترین اسباب بازی برای کودکان اوتیسم 3 سال به بالا است. این اسباب بازی حاوی قطعات رنگی مختلف با اشکال متنوع است. کودک شما با این بلوک های چوبی می تواند اشکال گوناگونی را درست کند. این ست چوبی برای کودکان اوتیسم در بهبود خلاقیت و تقویت حافظه آنها بسیار مفید و موثر است.

بازی چوبی هوشکل

تشخیص رنگ و بازی با اشیاء رنگی در کودکان اوتیسم به آنها کمک می کند تا بتوانند با محیط پیرامون خودشان ارتباط بهتری داشته باشند. برای همین خرید و انتخاب بازی چوبی هوشکل که از قطعات چوبی رنگی ساخته شده است می تواند تا حدود زیادی در افزایش اعتماد به نفس و تقویت حرکات ظریف دست و چشم موثر باشد. این بازی نقش بسیار موثری در یادگیری اشکال هندسی و مفاهیم ریاضی و بهبود مهارت حل مساله در کودکان اوتیسم دارد. جنس قطعات آن از چوب های طبیعی است که هیچ گونه حساسیتی را در فرزند دلبند شما ایجاد نمی کند.

بازی فکری بریکس چوبی 40 قطعه سپتا

اگر به دنبال یک بازی فکری با قطعات چوبی هستید که کودک شما با فکر و خلاقیتش بتواند از قطعات آن برای ساخت دنیای کودکانه خودش استفاده کند، بازی فکری بریکس چوبی 40 قطعه سپتا از چیدو را به شما پیشنهاد می کنیم. کودک شما با استفاده از قطعات آن می تواند احساسات خودش را بروز دهد و آنچه را که در خیال و فکرش می گذرد را با این قطعات بسازد. بدون شک ساخت و ساز پروژه های کودکانه برای او لذت بخش و جذاب خواهد بود. از طرفی هم تمام قطعات این بازی فکری از چوب طبیعی و رنگ های گیاهی ساخته شده اند. مطمئن باشید هیچ گونه حساسیتی را از نظر رنگ و بو در کودک شما ایجاد نمی کند. این اسباب بازی در افزایش خلاقیت و مهارت های جسمی و فکری کودک شما تاثیر بسیار زیادی دارد که بالتبع باعث بهبود روابط اجتماعی در آنها می شود.

تخته نوری k2000

صحفحه نوری می تواند برای کودکان مبتلا به اوتیسم و ​​اختلال بینایی، یک اسباب بازی تحریک حسی عالی باشد. همه کودکان در همه سنین می توانند از داشتن این تخته نوری لذت ببرند. تخته نوری k2000 از چیدو برای کودکان مبتلا به اوتیسم کاربرد زیادی دارد و کاملا سرگرم کننده است. حتی بادوام، سبک وزن است و برای استفاده کودکان، از کودکان نوپا تا بچه های بزرگ مناسب و بی خطر در نظر گرفته شده است. دارای سه سطح روشنایی کم، متوسط ​​و زیاد است تا میزان مناسبی از تحریک بصری را برای کودک شما فراهم کند تا او اذیت نشود. سرگرم شدن با این تخته نوری به افزایش تمرکز و توجه آنها کمک می کند و یک وسیله کمک آموزشی تمام عیار برای یادگیری بهتر و بیشتر است. 16 رنگ و 4 حالت نورپردازی مختلف دارد که از این جهت می تواند در آموزش رنگ و تحریک حسی آنها بسیار موثر باشد.

لگو با فرزندان (Ba Farzandan) مدل آجره جورواجور چین

استفاده از این لگوهای رنگی و متنوع با اشکال حیوانات مختلف در کودکان اوتیسم می تواند تاثیر بسیار زیادی در آموزش مهارت های ریاضی و اعداد داشته باشد. همچنین کودکان شما می توانند با استفاده از این آجره جورواجور چین انواع رنگ و حیوانات مختلف را بشناسند. تقویت مهارت های حسی یکی دیگر از مزیت های اصلی استفاده با این لگو هاست که در کودکان اوتیسم از اهمیت بالایی برخوردار است.

بلوک خانه سازی با اشکال زیبا و متنوع حیوانات

بدون شک، شما به عنوان والدین دلسوز کودک خود دوست دارید، آنها همانند سایر کودکان تمام مهارت های حل مساله و آموزش های لازم را یادبگیرند. حتما به دنبال راهکارها و روش های مختلفی برای یادگیری آنها هستید. اگر این طور است، نگران نباشید خرید بلوک خانه سازی با اشکال زیبا و جذاب از حیوانات متنوع به آنها کمک می کند تا بتوانند ذهن کودکانه خود را به چالش بکشانند. حتی تحریکات حسی خودشان را تقویت کنند. این بازی برای کودکان یک سال و نیم به بالا بسیار مناسب است که می تواند آنها را ساعت ها سرگرم کنند.

بازی آموزشی مکعب اشکال

اسباب بازی فکری مکعب هوش اشکال برای کودکان اوتیسم می تواند یک سرگرمی جذاب، با کیفیت و کاربردی برای یادگیری بهتر باشد. این اسباب بازی از یک مکعب مربع با فرم پازلی ساخته شده است که اضلاع آن به هم متصل می شوند. هر وجه این مکعب ها دارای شکل های مختلفی است که کودک باید آنها را در کنار هم قرار دهد و شکل مناسب را به دست آورد. 18 شکل متفاوت در 6 رنگ محتلف و قابل اتصال این مکعب می تواند در تقویت مهارت های حسی و حرکتی و هماهنگی بین چشم و دست آنها بسیار موثر باشد.

پازل مکعب های تصویری مدل جانوران

آشنایی با دنیای حیوانات و رنگ آمیز های جذاب و سرگرم کننده با استفاده از پازل مکعب های تصویری مدل جانوران‎ به کودکان اوتیسم شما کمک می کند تا بتوانند محیط اطراف خود را بشناسند و بهتر و بیشتر با آن ارتباط برقرار کنند. این پازل از 12 مکعب، 12 تصویر و 12 جورچین همراه با برچسب و کتابچه کار و رنگ آمیزی تهیه شده است که می تواند یک هدیه مناسب برای فرزند دلبند شما باشد. با یادگیری انواع مختلف حیوانات، بدون شک کودک شما می تواند با شخصیت های مختلف کارتونی و فیلم های کودکانه ارتباط بیشتری برقرار کند. پس بهتر است به آنها کمک کنید تا سایر موجودات و خصوصیات آنها را بشناسند.

پازل مکعب های تصویری با فرزندان (Ba Farzandan) مدل وسایل حمل و نقلیه

بدون شک کودکان اوتیسم باید برای برقراری ارتباط با دیگر و افزایش اعتماد به نفس خودش، تمام موارد مربوط به محیط های اجتماعی را بشناسد. یکی از اسباب بازی هایی که به شناخت این محیط ها به کودک شما کمک می کند، تشخیص و یادگیری وسایل حمل و نقلیه است. پازل مکعب Ba Farzandan مدل وسایل نقلیه می تواند یک وسیله یادگیری مناسب در این زمینه برای کودکان شما باشد. این اسباب بازی برای کودکان 3 سال به بالا بسیار کاربردی و موثر است.

پکیج 8 رنگ ماژیک جادویی Kedi

اجازه دهید کودکتان رنگ آمیزی کند و دنیای کودکانه خودش را با رنگ های متنوع و جذاب ماژیک های جادویی به تصویر بکشاند. بدون شک، استفاده از رنگ های مختلف این ماژیک های جادویی به تقویت مهارتی های بصری و بینایی آنها کمک می کند. بهبود تمرکز و توجه کودکان یکی دیگر از مزیت های استفاده از آنهاست. پکیج ماژیک جادویی Kediاز چیدو از ماژیک با 8 رنگ مختلف و متنوع تشکیل شده است که به دنیای کودکانه آنها رنگ و لعاب خاصی می دهد و ساعت ها آنها را سرگرم می کند.

حلقه حسی Kedi

حلقه‌های حسی از چیدو، حواس کودکان مبتلا به اوتیسم را پرت می‌کنند و آنها را از انجام حرکات تکراری و آزاردهنده باز می دارد. انواع مختلفی از حلقه‌های حسی، با حلقه‌های گسسته و پوشیدنی را می توانید از چیدو خریداری کنید. آنها از بافت‌های جالب یا حلقه‌های لاستیکی بزرگ‌تری ساخته شده اند.

حلقه‌های پوشیدنی اغلب دارای قطعات متحرک کوچکی هستند که به راحتی دست‌های مضطرب کودک شما را مشغول می‌کند. حتی می تواند کودکانی را که از الگوها و حرکات تکراری لذت می‌برند را آرام می‌کند. این حلقه ها از مواد اولیه با استاندارد EN71 ساخته شده که عاری از هر گونه مواد و ترکیبات سمی و فلزی است. حتی در صورت جویدن، هیچ گونه خطر و عارضه ای را ایجاد نمی کند. خیالتان بابت خرید این محصول کاملا راحت باشد.

لگو دوپلو بازیتا 9213

لگو ساختنی دوپلو بازیتا 9213 با 60 قطعات رنگی و متنوع می تواند یکی از بهترین اسباب بازی برای کودکان اوتیسم و بسیار سرگرم کننده و جذاب برای آنها باشد. با استفاده از آن می تواند اشکال مختلف و متنوعی را درست کند و از خلاقیت خودش لذت ببرد. این اسباب بازی برای کودکان تا 5 سال مناسب و کاربردی است که کودکان می توانند سایر همسن و سالان خودش را در این بازی شریک کند. برای همین لگو دوپلو بازیتا 9213 در تقویت مهارت های ارتباطی و روابط اجتماعی کودکان نقش بسیار مهمی دارد. همچنین با بهبود مهارت های فکری و بصری می تواند خلاقیت و حرکات دست و چشم آنها را به چالش بکشاند.

حیوانات وحشی Kingdom پکیج 12 عددی

دوست دارید تمام حواس پنج گانه کودک خود را با خرید و انتخاب یک اسباب بازی به چالش بکشانید؟ به دنبال یک پکیج کامل اسباب بازی برای کودکان اوتیسم هستید؟ ما پکیج 12 عدد حیوانات وحشی Kingdom را از چیدو به شما پیشنهاد می کنیم. با خرید آن به کودکان خود کمک کنید تا بتوانند حیوانات مختلف جنگل را بشناسند. حتی بازی در یک حیات وحش خیالی را تجربه کنند. بدون شک شناخت انواع حیوانات وحشی در یک دنیای اسباب بازی به آنها در برقراری روابط با محیط اطرافشان تاثیر بسیار زیادی دارد. حتما آنها با لمس و شناخت حیوانات در رنگ های مختلف می توانند تجربه جدید و جالبی از اسباب بازی های خودشان داشته باشند.

طراحی و کیفیت قطعات این حیوانات بسیار عالی و متناسب با سن کودکان شما است که هیچ گونه حساسیتی از نظر رنگ و بو را برای فرزند دلبند شما ایجاد نمی کند.

خمیر شنی آریا (Arya) مدل سطل جادویی به همراه میز بادی

 اسباب بازی های ساخته شده از شن و ماسه برای کودکانی که در لمس و تحریکات حسی مشکل دارند، می تواند مفید و موثر باشد. آنها با لمس خمیر شنی می توانند حرکات دست خود را تقویت کنند و سرعت العمل خودشان را در انجام حرکات مختلف افزایش دهند.

از طرفی هم بازی با شن و ماسه می تواند هم آرامش بخش باشد و هم خلاقیت و مهارت های فکری کودک را بهبود ببخشد. از آنجایی که بسیاری از این محصولات در رنگ های روشن یا با تم های مختلف موجود هستند، می توانند حواس بصری کودک را نیز جذب کنند.

فواید خرید اسباب بازی برای کودکان اوتیسم

بسیاری از کودکان، نوجوانان و بزرگسالان اوتیستیک از اسباب بازی ها و محصولات حسی لذت می برند. کودکان مبتلا به اوتیسم ممکن است تا حدودی در تجریبات حسی و استفاده از حواس پنج گانه خود مشکل داشته باشند. از طرفی هم این مشکلات می توانند منجر به بروز برخی عوارض احتمالی مانند استرس و اضطراب در آنها شود.

اما خرید و انتخال اسباب ‌بازی‌ های برای کودکان اوتیسم که تحریکات در آنها را افزایش و یا کاهش می دهد، می تواند حواس آنها را درگیر کند و در بهبود تمرکز و توجه آنها تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

 همه این موارد به نوبه خود می توانند منجر به آرامش و کاهش استرس در آنها شود.

چیدو به عنوان یک مرکز فروشگاه اینترنتی بازی های کودکان انواع بازی های فکری مناسب با این کودکان را ارائه می دهد. اسباب‌بازی‌های حسی و گیرنده برای کمک به کودک شما در تعامل کامل با یک یا چند حواس به شیوه‌ای لذت‌بخش طراحی شده‌اند که می توانند حواس زیر را تحریک کنند:

  • منظره
  • بو
  • صدا
  • طعم
  • دست زدن به
  • تعادل
  • آگاهی بدنی

اسباب‌بازی‌های فکری معرفی شده در این مقاله از چیدو حتی می‌توانند برای بزرگسالان مبتلا به اوتیسم مفید باشند، زیرا می‌توانند تمرکز آنها را بهبود ببخشد و تحمل دنیایی بیرونی را برای آنها راحت تر کند. به یاد داشته باشید که نسبت به موارد حسی حساس باشید، زیرا بسیاری از کودکان در این طیف با چالش های یکپارچگی حسی روبرو هستند. مراقب باشید اسباب‌بازی‌ای را انتخاب نکنید که بازی با آنها سخت و مشکل باشد.

 

انصراف از نظر