بازی اسلایم چیست و چه مزایایی دارد؟

1402 دی 9, شنبه
بازی اسلایم چیست و چه مزایایی دارد؟

بازی اسلایم چیست؟

 بازی اسلایم با توجه به مزایایی که دارد، جزء بازی های پرطرفداران برای کودکان است. بافت منحصر به فرد و قوام اسلایم برای کودکان (و حتی والدین) بسیار جذاب است، که آن را به یک بازی حسی عالی تبدیل می کند. با این حال، بازی خمیر جاودیی با برخی معایب دیگری هم همراه است که براساس آنها، والدین در خرید آن تردید دارند. پس اگر شما هم در انتخاب و خرید بازی اسلایم برای کودکان خود دچار شک هستید که آیا مزایای آن نسبت به معایب بازی، ارزش خرید را دارد؟ بهتر است این مقاله از فروشگاه اینترنتی چیدو را تا انتها بخوانید.

6 مزایای بی نظیر بازی اسلایم برای کودکان

سرگرم شدن کودکان با بازی خمیر جادویی می تواند باعث رشد مهارت ها و توانایی های زیادی در آنها شود که مهمترین انها عبارتند از:

  • نقویت توجه، تمرکز

برای کودکان، تمرکز کردن بر یک بازی و آن هم برای مدت زمان طولانی ممکن است کمی سخت باشد. این در حالی است که بازی * می تواند تمام حواس کودکان را به خودش جلب کرده و نیازهای حسی کودک آنها را برآورده می کند. همین مزیت بازی اسلایم می تواند به افزایش دامنه توجه و تمرکز کلی در کودکان کمک کند .

  • بهبود ذهن آگاهی

ذهن آگاهی تمرین آگاهی و بودن در زمان حال است. اگر چه مفهومی ساده دارد، اما ممکن است انجام آن دشوار باشد. تقویت ذهن آگاهی، اغلب به عنوان راهی برای کنترل احساسات طاقت فرسا مانند اضطراب توصیه می شود. تمرکز بر احساسات بدن یکی از راه‌های تمرین تمرکز حواس است، بنابراین بازی با خمیر جادویی در کودکان می‌تواند یک تجربه ذهنی برای آنها باشد.

  • رشد مهارت های حرکتی

کودک شما می تواند با اسلام، فعالیت و مهارت های حرکتی زیادی را انجام دهند. روی هم بگذارند، له و یا صاف کنند، که همگی نمونه هایی از مهارت های حرکتی ظریف در کودکان هستند.

رشد و توسعه این مهارت‌های حرکتی ظریف به هماهنگی و حتی قدرت دست های کودکان شما کمک می‌کند. تقویت رشد مهارت های حرکتی یکی از مزایای اصلی بازی اسلایم در کودکان است.

  •  تقویت خلاقیت

بازی با اسلایم قطعا باعث افزایش خلاقیت در کودکان می شود. ماهیت بی شکل و قالب گیری اسلایم به کودک شما در هر سنی اجازه می دهد تا خلاقیت خودش را به چالش بکشاند و قوه تخیل خودش را تقویت کند. 

  • کاهش استرس

بازی اسلایم، به همبازی نیاز ندارد و کودک شما می تواند زمان زیادی به تنهایی بازی کند. این شرایط می تواند در کاهش احساس اضطراب و ناامنی در کودکان موثر باشد.  سطح استرس را کاهش داده و کودک شما را در موقعیت بهتری قرار می دهد تا سیستم عصبی خودش را آرام کند.

  • آموزش مستقل بودن

Slime  یک ابزار ایده آلی برای ترویج بازی مستقل است. هیچ قانونی برای اسلایم وجود ندارد. حتی باعث افزایش اعتماد به نفس در کودکان شما می شود. حتی اسلایم با دادن فضای مناسب به فرزندتان برای رها کردن و کاوش، حل مسئله را ترویج می کند.

بازی خمیر جاودیی در کودکان، با مزایای زیادی همراه است. اما با این حال توصیه می شود در هنگام بازی به نکات و دستورالعمل سازنده آن توجه کنید.

قیمت بازی اسلایم برای کودکان

انواع مختلفی از بازی Slime ، ممکن است بسته به برخی ویژگی ها، قیمت های متفاوتی داشته باشند. این در حالی است که بازی های ساخته شده از مواد اولیه بی کیفیت و نامرغوب ممکن است با خطر بروز مسمومیت و حتی سمی بودن در کودکان همراه باشد.

ضمن اینکه برخی از انواع بازی های اسلایم بی کیفیت سریعا خراب شده و خاصیت خودشان را از دست می دهند. برای همین توصیه می شود در هنگام خرید بازی اسلایم به قیمت اسلایم همراه با کیفیت آن توجه کنید. اسلایم به راحتی در فروشگاه ها و آنلاین موجود است. می توانید آنها را در ظروف جداگانه یا در کیت ها مختلفی خریداری کنید.

حتی می توانید برای اطلاع از قیمت خمیر جادویی به سایت فروشگاه اینترنتی چیدو مراجعه کنید و انواع بازی های فکری با برندها و ویژگی های خاص را برای کودکان خود ببینید و آنها را بررسی کنید.

اسلایم های تجاری معمولا برای کودکان سه سال به بالا پیشنهاد می شود. برخی از آنها احتمالاً حاوی سطوح بالاتری از مواد شیمیایی هستند که گفته می شود بی خطر هستند، اما با این حال بهتر است قبل از خرید اطلاعات روی بسته را بررسی کنید.

سن مناسب برای بازی اسلایم در کودکان

کودکان در هر سنی می توانند بازی با خمیر جادویی را شروع کنند. اما به نظر می رسد این بازی برای کودکان پیش دبستانی و دبستانی جذاب تر باشد.

جالب اینجاست که اسلایم در بین بزرگسالان هم محبوبیت زیادی پیدا کرده است. به نظر می رسد هرکسی بدون در نظر گرفتن سن می تواند از مزایای آن بهره مند شود.

اهمیت اسلایم در بازی درمانی

روانشناسان معتقدند که بازی با اسلایم، یک راه عالی برای شکستن یخ در هنگام استقبال از یک کودک جدید در بازی درمانی است. از آنجایی که عنصر حسی اسلایم آرامش‌بخش است، می‌تواند به بچه‌ها کمک کند تا در موقعیت‌های جدید احساس راحتی بیشتری داشته باشند و آرامش خودشان را حفظ کنند.

اسلایم همچنین می تواند به بچه ها کمک کند تا بعد از یک جلسه "عمیق" یا دشوار، خودشان را آرام کرده و سطح استرس شان را مدیریت کنند.

حتی بازی اسلایم می تواند به کودکان احساس کنترل بر محیط خود بدهد، زیرا آنها می توانند فععالیت های خودشان را در حین بازی کنترل کنند. در نهایت، خمیر جادویی برای بچه ها سرگرم کننده است و سرگرمی به خودی خود می تواند اثر درمانی داشته باشد.  

مهمترین نکات در اسلایم برای کودکان

در صورتی که قصد انتخاب و خرید اسلایم برای کودکان خودتان دارید، بهتر است به برخی از مهمترین نکات در این زمینه توجه کنید، از جمله:

  • قبل از بازی با کیت های اسلایم، دستورالعمل ها را به دقت بخوانید.
  • اجازه ندهید فرزندانتان اسلایم را در دهان یا چشمان خود بگذارند.
  • هنگام خرید اسلایم، مطمئن شوید که بازی برای سن کودک شما مناسب است یا خیر؟
  • در حین بازی بر کودک خود نظارت کنید تا از بلع تصادفی یا سایر لوازم جانبی آن جلوگیری کنید.
  • همیشه دستمال مرطوب کودک را در دسترس داشته باشید تا انگشتان نامرتب کودکتان را تمیز کرده و از بلع میکروب ها جلوگیری کنید.
  • علاوه بر این، بچه ها باید همیشه دست های خود را بعد از بازی با اسلایم بشویند و در صورت بریدگی یا زخم باز در دست یا انگشتان از استفاده از محصولات اسلایم خودداری کنند.

بهترین روش بازی با اسلایم

کودکان در سنین مختلف می توانند از روش های مختلفی برای بازی با خمیر جادویی استفاده کنند که مهمترین آنها عبارتند از:

  1. با اسلایم نام خود را بسازند.
  2. با اسلایم شکل های مختلفی را درست کنند.
  3. از اسلایم برای فرم دهی به اعداد و حروف الفبا استفاده کنند.
  4. با مخلوط کردن ترکیب رنگ های مختلف را آزمایش کنند.

چگونه در خانه اسلایم درست کنیم؟

برخی از والدین دوست دارند اسلایم مورد نیاز برای کودکان خودشان را در خانه تهیه کنند تا ازسالم بودن آن مطمئن شوند. پس اگر شما هم به دنبال دستورالعمل اسلایم خانگی هستید مراحل زیر را انجام دهید:

  • چسب مدرسه به همراه محلول جوش شیرین و لنزهای تماسی یک عنصر رایج است. فقط مقادیر گفته شده را با هم مخلوط کنید تا اسلایم شروع به تشکیل شدن کند.
  • می توانید از انواع مختلف چسب مانند شفاف، سفید، رنگی و حتی درخشان در تاریکی استفاده کنید.
  • برای تنوع در بو، ظاهر و بافت، می توانید از ترکیباتی مانند رنگ خوراکی، لوسیون های معطر، روغن های معطر، شن و توپ های پلاستیکی مینیاتوری استفاده کنید.

سخن آخر

اگر می خواهید کودک شما از بازی خودش بیشترین مزایا را ببرد بهتر است به دنبال راهکارهای موثر باشید تا از بازی کردن با اسلایم لذت ببرد.

به عنوان والدین، یکی از اولویت های شما این است که برای کودکان کوچک خود محیطی مهیج و سرگرم کننده برای کمک به رشد و تکامل آنها فراهم کنید. یکی از راه‌های پرورش ذهن کنجکاو، آشنا کردن آنها با فعالیت‌های حسی، مانند خمیر بازی است. این فعالیت برای تحریک و درگیر کردن حواس پنجگانه کودک نوپا - بویایی، لامسه، چشایی، بینایی و شنوایی طراحی شده است و محیطی ساختاریافته و کنترل شده برای تقویت رشد حرکتی و شناختی او ارائه می دهد.

اگر چه برخی از والدین ها معترض هستند که بازی کودکان با اسلایم ممکن است باعث کثیفی زیادی شود، اما همین فرایند برای کودک شما لذت بخش است.  علاوه بر این، مزایای اسلایم بازی برای کودکان نوپا در مقایسه با معایب آن بسیار زیاد است، بنابراین می توانید بدون نگرانی زیاد، این فعالیت را در برنامه روزانه کودک نوپای خود بگنجانید.

اما به این نکته هم توجه داشته باشید که خرید بازی اسلایم از جنس باکیفیت و مرغوب می تواند تاثیر بهتری در کاهش کثیفی آن داشته باشد. پس برای خرید اسلایم باکیفیت و حتی قیمت مناسب با فروشگاه اینترنتی چیدو تماس بگیرید.

سوالات متداول

اسلایم چگونه باعث بهبود مهارت های حرکتی در کودکان می شود؟

اسلایم حرکت ماهیچه های مچ دست و انگشتان کودکان را قوی تر و بیشتر کرده و به آنها کمک می کند تا اهداف حرکتی خود را به موقع انجام دهند.

چگونه اسلایم تحریک حسی در کودکان را تشویق می کند؟

اسلایم با تحریک چندین حس از حواس پنجگانه در کودکان می تواند تاثیر زیادی در تحریک حواس آنها داشته باشد. کودکان معمولاً از بافت اسلایم و رنگ‌های روشن و ویژگی‌های آن لذت می‌برند. افزودن رایحه های طبیعی به اسلایم همچنین می تواند به جذب حس بویایی و بینایی کودک شما کمک کند و مزایای آن را افزایش دهد.

آیا ماده اولیه اسلایم سمی و خطرناک است؟

خیر! اسلایم از ماده اولیه بوراکس تشکیل می شود که در واقع در بسیاری از محصولات شوینده و ضدعفونی کننده مانند خمیردندان ها کاربرد دارد. اما خوراکی نیست.

انصراف از نظر