بازی فکری اولون

1402 تیر 16, جمعه
بازی فکری اولون

آشنایی با بازی فکری اولون

ماجرای اصلی بازی فکری اولون وفاداری محرمانه است. بازیکنانی که این بازی را انتخاب می‌کنند نقش یک وفادار محرمانه را بر عهده دارند. این بازیکنان باید به آرتور وفادار باشند و برای لشکر بزرگ نیکی با سپاهیان پلیدی بجنگند. نیکی باید سه ماموریت را که هدف اصلی آن در جست و جوی آرتور است با موفقیت پشت سر بگذارد و  فقط در صورتی می‌تواند پلیدی را شکست دهد که این 3 ماموریت را با موفقیت به پایان برساند. در صورتی که این 3 مرحله از ماموریت به شکست ختم شود، سپاهیان پلیدی برنده می‌شوند. اگر در پایان بازی نیز سپاهیان پلیدی بتوانند مرلین را بکشند، موفق می‌شوند. پس باید با دقت بازی کرد و یک بازی گروهی ایجاد کرد تا مبارزه با پلیدی راحت‌تر باشد.

کارت‌ها و توکن‌ها

کارت‌هایی که در بازی فکری اولون استفاده می‌شوند در دو رنگ مختلف که برای سپاه نیکی و پلیدی در نظر گرفته شده است. این کارت‌ها نشان دهنده شخصیت‌های بازی و وفاداری آن‌ها است. کارت‌هایی که برای سپاهیان نیکی در نظر گرفته شده است رنگ آبی دارد و کارت‌های سپاهیان پلیدی نیز رنگ قرمز دارند. بر روی کارت‌های نیکی و پلیدی نشان‌هایی است و افراد می‌توانند از این طریق بهتر سپاه نیکی و پلیدی را از هم تشخیص دهند. نشان آرتور بر روی کارت‌های نیکی مزین شده و نشان موردرد نیز بر روی کارت‌های پلیدی قرار گرفته است.

برخی از شخصیت‌های بازی فکری اولون مانند مرلین و آدم کش در تمامی مراحل هستند و خصوصیات ویژه‌ای دارند؛ اما انتخاب یا عدم انتخاب بازیکنان دیگر اختیار است و افراد هر کدام را که بخواهند می‌توانند انتخاب کنند. البته باید توجه داشت که هویت شخصیت‌ها تا انتهای بازی نباید فاش شود؛ چرا که اینگونه احتمال موفقیت بیشتر است.

  • توکن‌ فرمانده: یکی از بازیکنان فرمانده است و وظیفه آن انتخاب گروه برای انجام ماموریت است.
  • توکن‌های گروه: این گروه شامل افرادی که به گروه دعوت شده‌اند است و شخصیت‌های آن‌ها را مشخص می‌کند.
  • توکن‌های رای بازیکنان: زمانی که فرمانده برای ملحق شدن به گروه دعوت بفرستد بازیکنان موافق می‌توانند رای خود را اعلام کنند و در نتیجه فرمانده به گروه آن‌ها ملحق می‌شود.
  • کارت‌های ماموریت بازیکنان: این کارت‌ها دو نوع هستند و با استفاده از آن‌ها پیروزی یا شکست اعلام می‌شود.

نحوه انجام بازی فکری اولون

 بازی فکری اولون یک بازی کارتی است که در چند دور انجام می‌شود. هر دور از دو مرحله تشکیل می‌شود که در دور اول از یک مرحله باید تشکیل گروه انجام شود و در دور دیگر تشکیل ماموریت. زمانی که گروه تشکیل شود، فرمانده باید پیشنهاد انجام ماموریت را به گروه بدهد. بازیکنان گروه می‌تواند موافقت خود را اعلام کنند و عملیات را انجام دهند یا برعکس مخالفت کنند و فرمانده‌هی را به فرد دیگری واگذار کنند و همینطور ادامه دهند تا گروه و فرمانده‌هی که مورد پذیرش اکثریت قرار گرفته است، برای انجام ماموریت برود. در انتخاب بازیکنان گروه باید بسیار دقت کنید و آن‌ها را هوشمندانه گزینش کنید تا ماموریت با موفقیت به پایان برسد، اگر یک بازیکن شر در میان گروه باشد خیلی سریع ماموریت با شکست مواجه می‌شود.

 در بازی فکری اولون نباید به کسی اعتماد کرد. اگر به بازیکنان انتخابی اعتماد ندارید با تشکیل گروه توسط آن‌ها مخالفت کنید. البته توجه داشته باشید که مخالفت شما با افراد انتخابی گروه که به آن‌ها اعتماد ندارید به معنای تعلق شما به سپاه شر نیست. اگر یک بازیکن حرفه‌ای باشید باید بدانید که حداقل سه تا چهار بار برای انتخاب بهترین افراد مرحله رای گیری تکرار شود. البته به افرادی که موافقت یا مخالفت می‌کنند نیز باید توجه داشته باشید و در صورت مخالفت علت آن را بپرسید. گاهی ممکن است برخی از افراد شر با ایجاد گروه موافقت کنند؛ چرا که می‌دانند یکی از افراد آن‌ها وارد گروه است. در این صورت مرلین می‌تواند با یک نشانه به شما کمک کند؛ اما باید بسیار مواظب باشید؛ چرا که سپاهیان شر همه چیز را زیر نظر دارند.

پایان بازی

همانطور که قبلا گفته شد هویت مرلین هرگز نباید فاش شود؛ چرا که ماموریت با شکست همراه می‌شود. زمانی که آرتور و سپاهیان نیکی بتوانند 3 مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارند بازی پایان می‌یابد. اگر هویت مرلین فاش شود و یا سپاهیان لشکر نیکی نتواند به موفقیت برسند و در هر 3 مرحله شکست بخورند، لشکر پلیدی موفق می‌شود. حتی اگر 5 گروه پیشنهادی در یک دور از بازی مورد پذیرش قرار نگیرند باز هم گروه شر موفق می‌شود. پس باید بسیار دقت کنید تا ماموریت را با موفقیت پشت سر بگذارید و به بازی پایان دهید.

تعداد بازیکنان بازی

بازی فکری اولون بیشتر گروهی است و به حداقل 10 بازیکن نیاز دارد. پس از آنکه بازیکنان حاضر شدند باید به دو گروه مساوی تقسیم شوند. یک گروه برای سپاه نیکی و گروه دیگر برای سپاه پلیدی است. بازیکنانی که در گروه نیکی قرار می‌گیرند به نام نوکران آرتور و بازیکنان گروه شر نیز به نام خادمان مور درد شناخته می‌شوند. قبل از آنکه بازی شروع شود باید به هر بازیکن کارت مخصوص داده شود. این کارت مشخص می‌کند که آن فرد در چه گروهی قرار دارد. دقت داشته باشید که تمامی اطلاعات کارت محرمانه است و هیچکس نباید آن اطلاعات را بفهمد.

معرفی شخصیت‌های بازی

تعداد شخصیت‌های بازی بستگی به تعداد افراد بازی دارد، هر چه شخصیت‌ها بیشتر باشد نقش‌های بیشتری به افراد داده می‌شود. دو شخصیت اصلی این بازی مرلین و آدمکش هستند که یکی در گروه نیکی و دیگری در گروه پلیدی قرار دارد و هر دو دارای توانایی‌های خارق العاده‌ای دارند. در ادامه بیشتر با این شخصیت‌ها آشنا می‌شویم.

  • مرلین

 مرلین یکی از اعضای گروه نیک است که توانایی فوق العاده‌ای دارد و می‌تواند با این توانایی هویت افراد گروه شر را بداند. هویت مرلین تا پایان بازی باید کاملا مخفی باشد، چرا که با پی بردن یکی از اعضای گروه به هویت مرلین گروه نیک شکست می‌خورد و شر موفق می‌شود.

  • آدمکش

آدمکش یکی از شخصیت‌های تیم شرور است که در مدت زمان بازی به دنبال مرلین است و با فاش کردن هویت او می‌تواند تیم خود را به موفقیت برساند.

  • رهبر

نقش رهبر را هر بازیکنی که بخواهد می‌تواند انجام دهد. رهبر باید در ابتدای بازی کارت‌های هر بازیکن را بدهد و در عین دادن کارت نباید هویت بازیکنان را بداند و از نقش آن‌ها باخبر شود؛ چرا که او نیز یکی از نقش‌های بازی است.

  • مورگانا

یکی از افراد تیم شر است که وظیفه اصلی آن فریب دادن نوکر وفادار مرلین است و با بالا بردن انگشت شست خود می‌تواند پرسیوال را شکست دهد. البته این اتفاق زمانی می‌افتاد که مورگانا از توانایی پرسیوال استفاده کند.

  • پرسیوال

پرسیوال یکی از اعضای گروه نیک و نوکر وفادار آرتور که در همان ابتدای بازی باید هویت مرلین را بشناسد. برای اینکار چشم همه اعضا را می‌بندند و مرلین با بالا بردن انگشت شست خود پرسیوال را از هویت خود مطلع می‌سازد. شخصیت پرسیوال در بازی بسیار مهم است و کمک زیادی به تیم نیک می‌کند، علاوه بر اینها به مرلین برای پنهان نگه داشتن شخصیت خود تا پایان بازی نیز کمک می‌کند.

  • ابرون

ابرون مانند یک جاسوس دو جانبه است هر چند یکی از اعضای گروه شر است؛ اما می‌تواند کاری کند تا گروه شر شکست بخورد. او هیچوقت هویت خود را آشکار نمی‌کند و همانطور که می‌تواند سبب شکست تیم خود شود. لازم به ذکر است که با لو دادن هویت مرلین نیز می‌تواند تیم نیک را شکست دهد. 

نتیجه گیری

بازی فکری اولون یک بازی بسیار دوست داشتنی است و تقریبا تمامی افراد در رده‌های سنی مختلف می‌توانند این بازی را انجام دهند. این بازی فوق العاده هیجان آور است و شخصیت‌های مختلفی دارد که در دو گروه نیک و شر قرار دارند. شما می‌توانید با تهیه این بازی آن را انجام دهید و از بازی نهایت لذت را ببرید. اگر به دنبال تهیه بازی فکری اولون هستید پیشنهاد می‌شود آن را از سایت چیدو با مناسب‌ترین قیمت و کیفیت بالا تهیه کنید.

انصراف از نظر