جشن تولد کودک مهمه یا نه؟

1399 دی 25, پنجشنبه
جشن تولد کودک مهمه یا نه؟

برگزاری جشن تولد برای کودکان مهم هست

 

تولد کودک را همیشه به خاطر بسپارید و به نحوی این روز را برای کودک خود جشن بگیریم. برگزاری جشن در این روز فواید خوبی برای فرزند مان خواهد داشت. با رعایت برخی نکات ساده می توان بهترین بهره تربیتی را از این جشن ببریم و روزی به یاد ماندنی برای فرزند عزیزمان خلق کنیم. در زیر به تعدادی از فواید تربیتی این مراسم اشاره شده است:

 

 

 

پیوند دوستی و افزایش مهارت اجتماعی

در این دوره زمانی به علت کاهش ارتباطات خانوادگی و همچنین تعداد کم فرزندان، ارتباط کودک با سایر کودکان بسیار کم هست ،جشن تولد کودک فرصتی هست تا دوستهای نزدیک و همکلاسی‌هایش را دعوت کنید. امکان ارتباط سازی در گروه‌‌های بزگ برای کودک فراهم می‌شود.روابط اجتماعی در یک گروه بزرگ خیلی با میهمانی‌های معمولی فرق دارد.شما یک جمعی را دعوت می‌کنید و کودک یاد می‌گیرد که چطور با میزبانی و برنامه‌ریزی‌هایی که برای دوستانش در نظر دارد در یک اجتماع از افراد با دیگران در کمال آرامش و صلح تعامل برقرار کند و مهارت های اجتماعی کودک افزایش می یابد.

 

افزایش اعتماد به نفس کودک

در این روز کودک در مرکز توجه قرار می گیرد. در چنین شرایطی است که کودک احساس نوعی غرور خواهد کرد البته غروری مثبت و فرزند ما هرچه در این شرایط مناسب قرار گیرد اعتماد به نفس او افزایش خواهد یافت و ترس از ورود به جامعه در او کاهش می یابد.

 

خاطرات زیبا

در روز تولد کودک با دوری از تجملات و اندکی خلاقیت می توان بازی های گروهی جذاب برای کودکان برگزار کرد تا روز تولد برای کودکان یه یک خاطره به یادماندنی و زیبا تبدیل شود. حتی می توان پیش از برگزاری جشن تولد از فرزند مان بخواهیم در تدارک مقدمات مهمانی تولد مشارکت داشته باشد و از نظرات او نیز استفاده کنیم تا کودک مان احساس بزرگ تر شدن داشته باشد.

انصراف از نظر