معرفی بازی فکری جاده ابریشم

1402 آبان 8, دوشنبه
معرفی بازی فکری جاده ابریشم

با بازی فکری جاده ابریشم-تجارت ادویه آشنا شوید!

بازی فکری جاده ابریشم بر اساس بازی  (Century Spice Road ) طراحی شده است که در زمان های قدیم از اساسی ترین پایه های تجارت جهانی در فرهنگ های ملل مختلف به حساب می آمده است. این بازی در حقیقت یک بازی استراتژیک سبک و روان است که دارای قوانین بسیار ساده ای نیز می باشد و بیشتر به صورت خانوادگی و با سطح هیجان ملایم بازی می شود.

این بازی اولین بازی از مجموعه بازی‌های Century است که به کاوش در اتفاقات تاریخی هر قرن می‌پردازد، و سبک بازی آن‌ها بر پایه‌ی تجارت ادویه‌ها بنا شده است. در بازی رومیزی Century: Spice Road، بازیکنان نقش رهبر کاروان‌هایی را ایفا می‌کنند که برای کسب شهرت و پیروزی، از طریق جاده‌ی معروف ابریشم به نقاط دور قاره سفر کرده، و ادویه می‌فروشند. در هر نوبت، بازیکنان چهار عمل انجام می‌دهند.. همراه ما باشید تا با بازی فکری جذاب جاده ابریشم بیشتر آشنا شویم .

داستان بازی فکری جاده ابریشم

بازی جاده ابریشم بر پایه تجارت و داد ستد می باشد. در این بازی شما در نقش تاجران ادویه ای هستید که باید کاروان خود را در این جاده رهبری کنید و سفر خود را در جاده ابریشم آغاز کنید. بازی که شما بارها و بارها بازی خواهید کرد و از آن خسته نخواهید شد. قرن ها پیش تجارت ادویه یکی از مهم ترین تجارت های جهان محسوب می شد. ادویه امپراتوری های بسیاری را به سوی نابودی کشاند و باعث به وجود آمدن امپراطوری های بزرگی شد.

مردان زیادی از سراسر جهان به دنبال ادویه روانه نقاط کشف نشده ای از جهان شدند. جاده ابریشم یکی از گذرگاه هایی بود که مردمان آن روزگار برای تجارت ادویه از آن استفاده میکردند. تاجران ادویه داستان های زیادی از خطرها و سختی های این سفر برای مردم تعریف میکردند تا بتوانند ادویه های خود را با قیمت بیشتری بفروشند. در طی قرن ها تقاضای ادویه به شدت افرایش یافت به طوری که تاجران ادویه به ثروت و شهرت بسیاری دست یافتند.

شما میتوانید زیبایی های جاده ابریشم و بازارهای رنگارنگ آن در زمان های قدیم را توسط بازی فوق العاده جاده ابریشم کشف کنید و از آن لذت ببرید.

ویژگی های بازی فکری جاده ابریشم

ویژگی‌های بازی فکری تجارت ادویه -جاده ابریشم عباراتند از:

  •  جذابیت زیاد:

بازی در کنار امکان تفریح بالا، جذابیت بالایی دارد و بازیکنان را به خود جذب می‌کند.

  •  آموزش مهارت‌های تجاری و اقتصادی:

بازی به بازیکنان کمک می‌کند تا مهارت‌های مفیدی در زمینه‌ی تجارت و اقتصاد را توسعه دهند. این شامل تصمیم‌گیری استراتژیک، مدیریت منابع، ارزیابی قیمت‌ها و ریسک‌مدیریت است.

  • تقویت پیش‌آگاهی و عملکرد:

تکرار و تمرین مهارت‌های مورد نیاز در بازی می‌تواند بهبود پیش‌آگاهی و عملکرد موفق‌تر بازیکنان در زمینه‌ی تجارت و اقتصاد را تسهیل کند.

  •  تقویت توانایی تصمیم‌گیری و حل مسئله:

بازی کمک می‌کند تا توانایی تصمیم‌گیری، تفکر منطقی و حل مسائل بازیکنان تقویت شود.

  • انتقال مفاهیم به زندگی و کار واقعی:

مهارت‌ها و توانایی‌هایی که در بازی تجارت ادویه جاده ابریشم توسعه می‌یابید، قابل انتقال به زندگی و کار واقعی است و می‌تواند در ارتقاء توانایی‌های مالی و مدیریتی شما مؤثر باشد.

به طور کلی، بازی تجارت ادویه جاده ابریشم ترکیبی جذاب از تفریح و آموزش را ارائه می‌دهد و می‌تواند به توسعه مهارت‌ها و توانایی‌های مفید در زندگی و کار شما کمک کند.

نحوه خرید بازی فکری جاده ابریشم

حال که با بازی فکری جاده ابریشم آشنا شدید میتوانید به راحتی و به صورت مجازی این بازی را خریداری کنید.

شما می‌توانید سفارش بازی فکری جاده ابریشم را در وب سایت ما یعنی وب سایت چیدو ثبت کنید و آن را با قیمتی مناسب خریداری کنید.

روش بازی فکری ایرانی جاده ابریشم

در بازی، نقش شما به عنوان یک تاجر ادویه در جاده ابریشم قرار دارد. شما تمام تلاش خود را به کار می‌گیرید تا سود خود را افزایش دهید و تجارت خود و کاروان‌های تجاری خود را رونق ببخشید.

تاجران، که در واقع بازیکنان بازی هستند، به منظور تجارت ادویه‌های اصلی خود، یعنی ادویه‌ها، به سفر به سرزمین‌های ناشناخته شرقی از طریق جاده ابریشم می‌روند. در این مسیر، وظیفه‌ی شما انتخاب بهترین ادویه‌ها و فروش آن‌ها با بالاترین قیمت ممکن در امپراتوری‌های مختلف است.

در بازی چهار نوع اصلی ادویه وجود دارد که در ظروف کاسه‌ای قرار دارند و به دلیل طراحی خاص این ظروف، حس و حال سرزمین‌های شرقی مثل چین و ژاپن را برای شما تداعی می‌کنند. این ادویه‌ها به ترتیب شامل زردچوبه، زعفران، هل و دارچین هستند و تجارت شما و سایر بازیکنان بر اساس این ادویه‌ها انجام می‌شود.

پول مورد استفاده در بازی به صورت دو نوع سکه طلا و نقره طراحی و تولید شده است و در نهایت نقش مهمی در امتیاز‌دهی و رتبه‌بندی بازیکنان در پایان بازی دارد. همچنین سه نوع کارت به سه رنگ مختلف برای بازی در نظر گرفته شده‌اند. این سه نوع کارت به ترتیب شامل کارت‌های نارنجی که کارت‌های امتیازی هستند، کارت‌های بنفش که مربوط به تجارت هستند، و کارت‌های خاکستری (تیره) که مربوط به کاروان‌های تجاری هستند. بدون ترتیب کارت‌ها، بازیکنان بر اساس تعداد ادویه‌هایی که در دست خود دارند، کارت‌های امتیازی را به دست می‌آورند.

  • ایجاد یک مسیر تجارت (برداشتن کارت)
  • تجارت ادویه (بازی کردن کارت)
  • برآورده کردن درخواست تجاری (گرفتن کارت های امتیاز)
  • استراحت (بازگرداندن کارت های بازی شده به دست)

محتویات جعبه بازی فکری جاده ابریشم

محتویات برد گیم فکری جاده ابریشم شامل اجزای زیر است

  • 94 عدد کارت بازی در سه رنگ مختلف ( 15 کارت کاروان- ۳۶ کارت امتیاز- 43 کارت تجارت)
  • 105عدد مکعب چوبی یا پلاستیکی ادویه های مختلف ( 4 نوع ادویه )
  • 4عدد ظرف ادویه
  • 20عدد سکه بازی ( 10 عدد طلایی و 10 عدد نقره ای )

سوالات متداول

بازی فکری جاده ابریشم برای چه کسانی مناسب است ؟

این بازی فکری برای جمع های خانوادگی و از 8 سال به بعد مناسب می باشد.

سخن پایانی

روند کلی بازی های فکری سری جاده ی ابریشم به صورت کلی مرتبط با تجارت و مفاهیم بسیار پایه ای اقتصاد است. خلاقیت بسیار زیاد به کار رفته در طراحی و ساخت مراحل و اجزای این بازی باعث شده است تا خستگی شما حتی پس از ساعت ها بازی کردن، به حداقل ممکن برسد. در این بازی مهیج میزان خلاقیت و تمرکز شما به چالش کشیده می شود. اگر به بازی های فکری با استراتژی سبک و تم خانوادگی علاقه دارید حتما این بازی جذاب را تجربه کنید.

انصراف از نظر