معرفی چند مدل اسباب بازی کارآمد

1401 اردیبهشت 22, پنجشنبه
معرفی چند مدل اسباب بازی کارآمد

یکی از بزرگ ترین چالش هایی که والدین با آن رو به رو هستند، انتخاب اسباب بازی صحیح برای کودکان است. از آن جایی که اسباب بازی ها نقش موثری در رشد و پیشرفت جنبه های مختلف زندگی کودک دارند، لازم است آن ها را با توجه به شرایط سنی، احساسی و اخلاقیات کودک انتخاب کنید. به عنوان مثال کودکانی که هنوز قادر به حرکت نیستند با کودکانی که راه رفتن برایشان عادی شده است، تفاوت دارند و سلیقه یکسانی ندارند. همچنین اسباب بازی باید جذاب باشد تا چشمان فرزندتان را به خود جذب کند و در عین حال کارآیی بسیاری داشته باشد تا به پیشرفت و توسعه فردی کودک کمک شایانی کند. در ادامه مطلب قصد داریم نکاتی درباره انتخاب صحیح اسباب بازی برایتان بیان کنیم. همچنین چند مدل اسباب بازی مختلف را برای گروه های سنی مختلف معرفی کنیم تا والدین عزیز و دلواپس انتخابی مناسب هنگام خرید داشته باشند.

  • به دنبال اسباب بازی هایی باشید که در سنین مختلف کارآیی داشته باشد.

چند مدل اسباب بازی

به احتمال زیاد برای همه شما پیش آمده است که اسباب بازی را برای کودک خود تهیه کنید و او پس از تنها چند روز بازی کردن، دیگر به سمت آن نرود. چه راهی برای جلوگیری از این اتفاق وجود دارد؟

بسیار ساده است. شما باید اسباب بازی هایی را انتخاب کنید که در سنین مختلف برای کودکان جذاب باشد. به عنوان مثال حیوانات پلاستیکی کوچک برای کودکان نو پا حکم وسایلی را دارند که می توان به اطراف پخش کرد و از جمع کردنشان لذت برد؛ اما برای کودکان بزرگ تر، نقش یک باغ وحش کوچک با داستان های فراوان را ایفا خواهد کرد. برای خرید چند مدل اسباب بازی این چنینی، لازم است به دنبال خانه های عروسکی، قطار ها، ماشین های مختلف و در نهایت عروسک های با کیفیت بگردید.

  • به دنبال اسباب بازی هایی باشید که استعداد حل مسئله را در کودکان تقویت کند.

یکی از بزرگ ترین اهداف انتخاب اسباب بازی، تقویت مهارت های ضروری کودک و کشف دنیای اطراف است. کودکان با حل مشکلات کوچک، اعتماد به نفس پیدا می کنند و علاوه بر داشتن تفکر منطقی، در بزرگسالی هیچ مشکلی برایشان غیر قابل حل به نظر نخواهد رسید. اسباب بازی هایی وجود دارد که می تواند به رشد بهتر مهارت های حرکتی آن ها کمک کند و درک بهتری از هماهنگی عضلات به آن ها بدهد. برای خرید اسباب بازی های این چنینی، لازم است به دنبال پازل ها (با توجه به گروه سنی کودک)، لگو ها، مداد رنگی، خمیر بازی و غیره بگردید تا کودک شما در بزرگسالی از شما تشکر کند.

  • به دنبال اسباب بازی هایی باشید که به خیال پردازی کودک کمک می کنند.

به دنبال اسباب بازی هایی باشید که زندگی واقعی را به کودک شما آموزش دهند.

اگر کودک ۳ ساله دارید، لازم است بدانید که در این سن خلاقیت او به اوج خودش می رسد. اکنون او قادر به بازی کردن نقش یک پادشاه است. حتی می تواند سطلی که بر روی سر دارد را به عنوان یک تاج قبول داشته باشد و از زیبایی آن لذت ببرد. در این سنین لازم است برای کودک خود اسباب بازی هایی را تهیه کنید تا کودکتان بتواند داستان های موجود در ذهنش را بهتر کارگردانی کند و خلاقیت بیشتری به خرج بدهد. از آن جایی که در دنیای امروز تمام کار ها بر حسب خلاقیت بالا مدیریت می شوند، با خرید اسباب بازی های این چنینی می توانید کمک بزرگی به آینده کودکتان بکنید. به عنوان مثال می توانید از انواع وسایل نقلیه، عروسک ها، لگو ها، حتی تعدادی جعبه برای کمک به خلاقیت او استفاده کنید. با یک فروشگاه لوازم خانگی تماس حاصل کنید و یکی از جعبه های بزرگ آن ها را بگیرید تا کودک یک خانه زیبا و نقلی برای خود داشته باشد.

  • به دنبال اسباب بازی هایی باشید که زندگی واقعی را به کودک شما آموزش دهند.

با خرید چند مدل اسباب بازی که شبیه به وسایل امروزی خانه هستند، مانند تلوزیون، چراغ قوه و غیره (مراقب باشید که وسایل خطرناک مانند چاقو یا گاز را برای آن ها انتخاب نکنید.) زندگی واقعی را به دنیای کودکانه آن ها ببرید تا به مرور و با تمرین کاربرد اشیا را بیاموزند. این کار علاوه بر داشتن زندگی ساده تر در بزرگسالی، موجب تقویت ماهیچه های کودکان می شود و کار با دستان، پا ها و سایر اعضای بدن را با هماهنگی بالا خواهند آموخت. برای خرید چند مدل اسباب بازی این چنینی، لازم است به دنبال ظروف پلاستیکی، تلفن همراه اسباب بازی، برس ها، وسایل گردگیری و غیره باشید.

معرفی چند مدل اسباب بازی برای سنین مختلف

معرفی چند مدل اسباب بازی برای سنین مختلف

در ادامه معرفی چند مدل اسباب بازی، لازم است بدانید که اگر در انتخاب این اشیای کوچک اشتباه کنید، ممکن است کودک شما هیچ لذتی از آن نبرد؛ به همین دلیل است که در ادامه چند پیشنهاد برای خرید چند مدل اسباب بازی برایتان مطرح خواهیم کرد تا با آن ها به آینده کودک خود کمک کنید.

  • تولد تا ۱۲ ماهگی: در سنین اولیه زندگی، کودک قادر به تشخیص دقیق رنگ ها نیست و حتی دید واضحی ندارد؛ به همین دلیل است که اسباب بازی های رنگارنگ (نه سیاه و سفید) با طرح های بزرگ و زیبا که به صورت آویز از تختشان آویزان شده باشد، می تواند بسیار کاربردی باشد. همچنین وسایلی که نرم هستند، مانند توپ های بافتنی می توانند برای نوزاد شما مناسب باشند؛ زیرا کودک هر چیزی را برای تسکین درد دندان خود به دهان می گذارد و آن را فشار می دهد. اسباب بازی های نرم انتخاب مناسبی برای این سنین هستند.
  • ۱ تا ۲ سالگی: در این سن کودک شما به تازگی قادر به حرکت اعضای بدن خود شده است و دوست دارد همه چیز را لمس کند. به عنوان مثال شما می توانید چند مدل اسباب بازی که با فشردن دکمه به اجرای موزیک می پردازند برای آن ها تهیه کنید.
  • ۲ تا ۴ سالگی: در این سنین کودک شما شروع به تقلید کردن از همه کس و همه چیز خواهد کرد. حتی قادر به نقش بازی کردن به جای همه چیز نیز خواهد بود. در سنین 2 تا 4 سالگی اسباب بازی هایی مانند پازل های مختلف، آلات موسیقی و وسایلی که تقلید صدا انجام می دهند را برایشان تهیه کنید.

ما در این مقاله در رابطه با اسباب بازی های مناسب سنین مختلف صحبت کردیم. چند مدل اسباب بازی به شما معرفی کردیم و راه هایی برای خریداری اسباب بازی مناسب برای شما شرح داده ایم.

انصراف از نظر