خرید اسباب بازی برای کودک یک سال و نیم + معرفی 6 بازی

1403 مرداد 28, یکشنبه
خرید اسباب بازی برای کودک یک سال و نیم + معرفی 6 بازی

خرید اسباب بازی برای کودک یک سال و نیم با چالش های خاصی همراه است. چرا که کودکان در این سن، با ویژگی های اخلاقی و مهارتی دو سنین مختلف یک و دو سالگی خود روبرو هستند. کودک در سن یک سال و نیم یاد می گیرد که چگونه با محیط پیرامون خود ارتباط برقرار کند. در این سن از نظر ذهنی و جسمی تحولات بسیاری در کودک رخ می دهد.

کودک در سن یک سال و نیم تلاش می کند تا با محیط اطرافش بیشتر آشنا شود و توانمندی های  بالقوه خود را کشف کند. به همین علت است که بسیاری از والدین تلاش می کنند تا بتوانند استعدادهای فرزند خود را از سنین کودکی بارور کنند. در واقع برای این کار راههای زیادی وجود دارد که یکی از ساده ترین آنها خرید اسباب بازی دخترانه و پسرانه یک سال و نیم است.

هنگامی که صحبت از زندگی خانوادگی به میان می آید، والدین همه تلاش خود را می کنند تا بتوانند بهترین زندگی را برای کودک خود فراهم کنند. تربیت فرزندانی منظم، موفق و با ارزش های اخلاقی خوب آرزوی همه والدین است. برای انجام این کار باید استعدادهای فرزند خود را از بدو کودکی کشف کنید و با آموزش مهارت های مختلف، از هم اکنون آینده درخشانی را برای کودک خود رقم بزنید.

در این میان اسباب بازی یکی از ابزارهای مفید دوران کودکی است که می تواند در مسیر کشف استعدادها و آموزش مهارت های کودک به شما کمک کند. بنابراین اگر قصد تهیه اسباب بازی برای کودک یک سال و نیم خود را دارید باید پیش از هر چیز با خصوصیات کودکان در این سن آشنا باشید. پس توصیه می کنیم این راهنمای خرید اسباب بازی کودک یک سال و نیم از چیدو را تا انتها بخوانید.

6 مورد از بهترین اسباب بازی برای کودک یک سال و نیم

پیدا کردن و خرید اسباب بازی برای کودک یک سال و نیم از نظر بسیاری از والدین به دشواری یک چالش است. اگر قصد خرید اسباب بازی برای کودک یک سال و نیم خود را دارید باید بیش از هر چیز با نقاط عطف رشد کودکان در این سن آشنا باشید.

کارهایی مانند هل دادن، کشیدن، کنار هم قرار دادن و جدا کردن و جابجایی وسایل داخل و خارج از جعبه از فعالیت‌های مورد علاقه کودکان در این سن محسوب می شوند. با توجه به این موضوع اگر قصد خرید اسباب بازی برای کودک یک سال و نیم خود را دارید، موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم:

  1. دندانگیر

خرید دندان گیر کودک مانند خرید دندان گیر ماشین یکی پرکاربردترین وسایل است که به خصوص در هنگام رشد دندان های کودک موارد استفاده فراوانی دارد. رویش دندان های کودک همواره با التهاب لثه و گریه و بی قراری کودک همراه است. دندان گیر علاوه بر جنبه بازی و سرگرمی به کاهش التهاب لثه ها کمک می کند.

استفاده از دندان گیر باعث می شود که کودک شما کمتر گریه و بی قراری کند. دندان گیرهای موجود در سایت چیدو دارای طرح ها و رنگ های متنوعی هستند. به عنوان مثال برای رفع خارش لثه های کودک می توانید از دندان گیرهایی با سطوح شیاردار استفاده کنید. 

  1. کتاب حمام

بدون تردید باید گفت که از میان انواع مختلف اسباب بازی برای کودک یک سال و نیم، کتاب حمام جزء بهترین انتخاب ها به شمار می رود. این کتاب ها دارای صفحات رنگی جذاب برای کودکان هستند. با خرید کتاب حمام مشاغل برای کودک خود می توانید لحظات حمام را برای کودک خود شیرین و دوست داشتنی کنید.

  1. آجرک روپک

انتخاب انواع اسباب بازی مبتدی مفاهیم پایه ای مانند شکل، رنگ، ترتیب و ابعاد را به ساده ترین شکل ممکن به کودک شما یاد می دهد. خرید آجرک روپک، به رشد مهارت های کودک مانند چیدن، ترکیب و حفظ تعادل کمک می کند. با خرید این اسباب بازی از سایت چیدو علاوه بر رشد خلاقیت کودک می توانید لحظات شادی بخشی را در کنار فرزند خود سپری کنید.

  1. جغجغه موزیکال

هیچ چیز مانند صدای موزیکال جغجغه نمی تواند کودک را به هیجان بیاورد. این اسباب بازی از بدو تولد تا سن یک سال و نیم برای استفاده کودکان بسیار مناسب است. انواع مختلف جغجغه های موزیکال مانند خرید اردک موزیکال که در سایت چیدو مشاهده می کنید از جنس پلاستیک مقاوم و دارای کیفیت بالا هستند. 

  1. برج هوش چوبی

اگر به دنیال یک اسباب بازی فکری و آموزشی برای کودک خود هستید، برج هوش چوبی را به شما توصیه می کنیم. این اسباب بازی برای تقویت هوش، تشخیص رنگ ها، یادگیری اندازه ها و همچنین هماهنگی حرکات دست ها و چشم ها بسیار عالی است. برج هوش چوبی طرح ها و رنگ های مختلفی دارد و به راحتی تمام سلیقه ها را پوشش می دهد.

  1. پازل های چوبی چهار تکه

استفاده از اسباب بازی های چوبی یکی از بهترین انتخاب ها برای کودکان زیر دو سال است. به خصوص پازل های چوبی چهار تکه دارای کیفیت و ماندگاری بالایی هستند. طرح این پازل ها بسیار متنوع است و می توانید آنها را در اشکال هندسی، حیوانات، شخصیت های کارتونی برای کودک یک سال و نیم خود تهیه کنید.

خرید پازل های چوبی به رشد ذهنی و مهارت های فکری کودک کمک می کند. هم اکنون با مراجعه به سایت چیدو می توانید یکی از پازل های چوبی چهارتکه را در سبد خرید خود قرار دهید.

مزایای خرید اسباب بازی برای کودک یک سال و نیم

امروزه با وجود فشارهای زیاد دنیای بیرون، آموزش مهارت ها و کشف استعدادها از دوران کودکی روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند. در این میان تهیه اسباب بازی یکی از ساده ترین اقداماتی است که والدین می توانند برای تشویق و راهنمایی فرزندان خود در یافتن علایق و اهداف انجام بدهند.

یکی از مهمترین مزایای خرید اسباب بازی برای کودک یک سال و نیم این است که باعث می شود تا کودک شما تجربیات و چالش های جدیدی را تجربه کند. شما با خرید اسباب بازی برای کودک یک سال و نیم خود فرصت های مناسبی را برای یادگیری و امتحان کردن چیزهای جدید برای فرزند خود فراهم می سازید. این تجربیات جدید به کودک کمک می کند تا بتواند علایق و استعدادهای خود را به خوبی کشف کند.

خرید اسباب بازی برای کودک یک سال و نیم

دقت به سن اولین نکته مهم در هنگام خرید و انتخاب اسباب بازی برای کودک است. همانگونه که می دانید اسباب‌بازی‌ها برای گروه‌های سنی مختلف طراحی می شوند. بنابراین اسباب بازی باید با سن کودک متناسب باشد تا کودک بتواند از آن استفاده کند. این مساله به خصوص در هنگام خرید اسباب‌بازی‌هایی که دارای قطعات اضافی هستند یا لبه‌های تیز دارند، اهمیت بیشتری پیدا می کند. زیرا

استفاده از این اسباب بازی ها به خصوص برای کودکان خردسال با خطرات بسیاری همراه است. کودکان در سنین مختلف به مهارت های حرکتی متناسب با آن سن می رسند. یک اسباب بازی متناسب با سن به کودک در رشد مهارت های حرکتی کمک می کند. جدول زیر مهارت های کودک را در از بدو تولد تا یک سال و نیم به شما نشان می دهد:

 

سن کودک

نقاط عطف رشد

1 ماهگی

دنبال کردن صدا با چشم ها

3 ماهگی

به دست گرفتن اشیاء، پاسخ به لبخند

5 ماهگی

ایجاد حباب با دهان، غلت زدن در رختخواب

7 ماهگی

شروع حرکت چهار دست و پا

10 ماهگی

ایستادن روی پاها

یک سالگی

رشد دندان ها، شروع استفاده از کلمات ساده

یک سال و نیم

پیشرفت مهارت های حرکتی

همچنین هنگام خرید اسباب بازی، باید قیمت آن را نیز در نظر بگیرید. قیمت اسباب بازی ها از مقرون به صرفه تا گران قیمت متغیر است. بنابرابن قبل از خرید، مطمئن شوید که قیمت اسباب بازی در حد بودجه شما است. اگر قیمت اسباب بازی برای شما گران است، به دنبال اسباب بازی مشابه با قیمت پایین تر باشید. سایت چیدو با ارائه اسباب بازی های متنوع در قیمت های مختلف انتخاب را برای والدین آسان تر می کند.

سخن آخر در اسباب بازی برای کودک یک سال و نیم

خرید اسباب بازی برای کودک یک سال و نیم باید به صورت یک فرآیند لذت بخش و آگاهانه انجام شود. با انتخاب آگاهانه، می توانید تجربیات آموزشی غنی را برای فرزندان خود فراهم کنید. نکاتی مانند در نظر گرفتن سن و علایق کودک، ارزیابی ایمنی اسباب بازی، و توجه به قیمت و دوام، همگی منجر به یک خرید موفق می شود. سایت چیدو با ارائه اسباب بازی های متنوع در رشد و آموزش کودکان به والدین کمک می کند.

فروشگاه آنلاین چیدو این امکان را برای والدین فراهم می سازد که از میان انبوهی از اسباب بازی ها، در کمترین زمان سرگرمی مورد علاقه کودک خود را انتخاب کنند. شما در سایت چیدو https://www.chido.ir/  با تنوع بی نظیری از انواع سرگرمی ها روبرو می شویدکه این مساله انتخاب و خرید اسباب بازی برای کودک یک سال و نیم شما را آسان تر می کند.

سوالات متداول در اسباب بازی کودک یک سال و نیم

  1. آیا کیفیت اسباب بازی برای کودکان یک سال و نیم مهم است؟

بله، اسباب بازی هایی که دارای کیفیت پایین هستند به راحتی دچار شکستگی می شوند و این مساله احتمال احتمال آسیب به سلامت کودک را افزایش می دهد.

  1. مهمترین اولویت در خرید اسباب بازی برای کودک یک سال و نیم چیست؟

بدون شک ایمنی یکی از اولویت های اصلی در هنگام خرید اسباب بازی برای کودکان محسوب می شود.

  1. آیا اسباب بازی برای کودک یک سال و نیم فقط جنبه سرگرمی دارد؟

خیر، اسباب بازی نه تنها سرگرم کننده است بلکه نقش مهمی در رشد کودک دارد. اسباب بازی باعث کشف استعداد کودک، افزایش قدرت تخیل و رشد مهارت در کودکان می شود. 

انصراف از نظر